אתמול (רביעי) אישרה ועדת התמיכות השנייה של מנהלת תקומה, בראשות משה אדרי, את הצטרפותם של 11 יישובים נוספים למתווה השיקום. בין היישובים החדשים שהצטרפו נמצאים ניר עוז, כפר עזה, נתיב העשרה, רעים וכיסופים. עם הצטרפותם, כל 47 היישובים בחבל תקומה חתמו על מתווה השיקום והבנייה מחדש.

תוכנית השיקום הייחודית של מנהלת תקומה, בשיתוף עם הרשויות המקומיות, הקהילות ומשרדי הממשלה, נועדה לספק פתרונות לנזקים שנגרמו בעקבות המלחמה. המתווה יאפשר את הבנייה מחדש והפיתוח של היישובים, תוך הדגשה על הובלה משותפת עם התושבים.

התקציב שאושר להחלטת הממשלה עומד על 19 מיליארד ש"ח, ומתוכו 1.5 מיליארד ש"ח יוקצו לבניית בתים ומבני ציבור שנהרסו. התהליך יבוצע בתיאום מלא עם הקהילות המקומיות.

במקביל, ועדת התמיכות אישרה את פינוי ההריסות ביישובים בארי ורעים, במטרה להתחיל בבנייה מחדש. החלטה זו התקבלה בעקבות בקשות מהיישובים עצמם ומהווה חלק מהתהליך הרחב של שיקום החבל.

תהליך החתימה על המתווה כלל ישיבות עם אנשי המנהלת, נציגי הקהילות והמועצות, והיה מלווה בשיח פתוח וקשוב. עם החתימה, תחל התקשרות עם חברות ניהול ומנהלי פרויקטים, על פי בחירת היישובים ובפיקוח מלא של המנהלת, להבטחת מענה הוליסטי לצרכי השיקום.

היישובים יגבשו כעת תכניות שיקום יישוביות במטרה לאפשר חזרה מיטבית לתושבים. מנהלת תקומה תמשיך לפעול לקידום שיקום ופיתוח החבל, תוך מענה לצרכים המגוונים של האוכלוסייה המקומית.