אתמול בערב התקיימה עצרת מרגשת של קיבוץ ניר עוז בכרמי גת, בה השתתפו כ-1,000 אנשים. העצרת נועדה להזכיר ולהעלות את המודעות למצבם של החטופים בידי החמאס בעזה, ולקרוא להשבתם הביתה. זה היה אירוע חשוב ומרגש, שסימן את הפעם הראשונה בה התכנסו תושבי הקיבוץ והסביבה מאז האירועים הקשים של ה-7 באוקטובר.

בין המשתתפים באירוע היו יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ וח"כ אלון שוסטר. יחד איתם השתתפו גם נציגי משפחות החטופים, תושבי קרית גת והסביבה, וכמובן חברי קיבוץ ניר עוז שנפגעו קשות מהמאורעות. האירוע היה מרגש במיוחד עם הופעתו של הזמר רן דנקר, שהקדיש משיריו לחטופים ולמשפחותיהם.

כרמית קציר פלטי, אחותו של אלעד קציר ז״ל, ובתם של רמי קציר שנרצח בטבח בניר עוז וחנה קציר ששוחררה מהשבי, נשאה דברים מרגשים בעצרת. היא סיפרה על הרגע בו התעוררה בחיפה ושמעה את החדשות המחרידות על האירועים בדרום. "ב-7.10 לא הייתי בדרום. הייתי בחיפה. ב-6:29 התעוררתי ממבול של הודעות ווטסאפ, לא מהתראות צבע אדום. ראיתי תמונות, ושמעתי ממשפחתי קולות של אימה, יריות, פחד מוות," סיפרה קציר פלטי.

נאומה המרגש נגע בלב כל הנוכחים, כשהיא סיפרה על חלקי חייה שנרצחו, נחטפו וחזרו משבי עזה. "הקהילה שלי חטפה מכה אנושה, לכולנו נרצחו ולכולנו נחטפו. המלחמה עדיין נמשכת וגובה חיי אדם יקרים ורבים מדי, כל יום. והחטופים שלנו - עדיין חטופים. 260 ימים הם בעזה ואנחנו כאן."

מרסלו גרזון, אביה של סיגי יהוד, אלמנתו של דולב יהוד ז"ל, ואחיה של ארבל יהוד שעדיין מוחזקת בשבי החמאס, נשא דברים קורעי לב גם הוא. "מי יודע כל כאב? מי רופא לשבורי לב?" שאל גרזון בעצב. הוא סיפר על החודשים הארוכים שעברו מאז ה-7 באוקטובר, על הכאב הבלתי נסבל ועל התחושות הקשות של משפחתו ושל קהילת ניר עוז.

גרזון גם הביע ביקורת קשה כלפי הממשלה ואופן ניהול המשבר. "אבל הופקרנו, ננטשנו והוזנחנו על ידי מי שהבטיח ביטחון מלא. במקום ביטחון, קיבלנו אסון, אסון כבד מנשוא. ממשלה שעל אף שאין לה זכות קיום לאחר המחדל הקולוסאלי והבלתי נסלח, ממשיכה בכהונתה. ממשיכה ב-שלה, כשהיא לא בשלה, אלא, אטומה, בקושי שומעת ולא מקשיבה כלל. ממשלה שממשיכה להובילנו לאבדון מוחלט."

המשפחות השכולות והחברים של החטופים קוראים לממשלה לפעול בדחיפות להשבת החטופים ולהפסקת המלחמה. הם מדגישים את חשיבות האחדות והכוח הקהילתי במאבק הזה. "כי ליחד שלנו יש כוח, כי הלבד מחליש. הקהילה שלנו כל כך חסרה שאנחנו חייבים להשען אחד על השנייה. החיבוק הזה לא רק נותן כוח, הוא גם מייצב," אמרה קציר פלטי.

הם מבקשים מהציבור הרחב להמשיך ולהשתתף בעצרות ובפעולות מחאה כדי ללחוץ על הממשלה להגיע לעסקה שתביא לסיום הסבל. "האנשים שלנו בעזה סומכים עלינו. הם שומעים על ההפגנות וזה מחזק אותם," הדגישה קציר פלטי.

העצרת בקיבוץ ניר עוז הייתה אירוע עוצמתי ומרגש, בו נשמעו קולותיהם של המשפחות השכולות והחטופים. זה היה רגע של אחדות קהילתית ושל קריאה נואשת לממשלה לפעול באופן מיידי להשבת החטופים ולסיום המלחמה. 

אירועים כאלה מראים את הכוח והחשיבות של הקהילה במאבק למען השבת החטופים, ומדגישים את הצורך הדחוף בפעולה מצד הממשלה. "אנחנו לא נוותר על אף אחת ואחד מהם ואנחנו לא נוותר למי שחייב לקחת אחריות על המחדל הגדול ביותר בתולדות מדינת ישראל," סיכמה קציר פלטי את הדברים.