על פי החלטת השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, יבואני חיות מחמד לצורכי מכירה או הצגה למכירה יידרשו מעתה להצהיר כי לא נעשתה פגיעה בבעל החיים ברקמה חיה לצורך קוסמטי, ולא יינתן אישור כניסה לארץ לבעלי חיים שנעשתה בהם פגיעה כזאת.

האב השכול תוקף: "הרצי הלוי פושע מלחמה, ארדוף אותו עד סוף חיי"
76 שנה להטבעת האלטלנה: עשרות השתתפו בשיט למען האחדות

עם הביקוש לחיית מחמד נעימה, שתכניס מעט שמחה הביתה, עלה גם הביקוש ביבוא חיות מחמד גזעיות מחו"ל. אולם במקרים מסוימים חיות המחמד המיובאות מגיעות לאחר שאוזניהן או זנבן נחתכו לצורך "קוסמטי" (נוי) בלבד או שנעשו בהן קעקועים וצביעות למטרות נוי, תוך פגיעה ברקמה חיה (כמו דגי נוי שהוזרק להם חומר כימי כדי שיזהרו).

לאור העלייה ביבוא חיות מחמד, פרסמו השירותים הווטרינריים הוראה מחייבת בדבר איסור יבוא חיות מחמד שנעשתה בהם פגיעה ברקמה חיה למטרות נוי וקוסמטיקה.

מנהל השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות ד"ר תמיר גשן מספר: "משמעות ההחלטה היא כי מעתה ייאסר על יבוא חיות מחמד עם אוזניים או זנב חתוכים או קעקוע לצרכים מסחריים. החלת האיסור תציל עשרות בעלי חיים מניתוח פוגעני ומיותר, ותתרום להבנה של כלל העוסקים בתחום כמה הדבר פוגע בבעל החיים".

המהלך אינו חל על חתולים וכלבים שלהם זנב קצר מלידה, השייכים לגזע מתוך רשימה מוגדרת, ושלגביהם הרופא הווטרינר בארץ המוצא יוכל לאשר בנספח לתעודת הבריאות הנדרשת ליבוא כי הוצגו בפניו הוכחות לכך שלחיית המחמד זנב קצר מולד, שלא עבר קיצור כירורגי קוסמטי.

חוק צער בעלי חיים במדינת ישראל אוסר באופן מוחלט על התעללות בבעלי חיים, וכולל גם איסור מפורש לבצע חיתוך ברקמה חיה בבעל חיים, קעקוע או צביעה, באמצעי הפוגע ברקמה חיה או החודר לתוכה למטרות נוי.

כמו כן, אסורה בישראל החזקה לשם מכירה או הצגה למכירה של בעל חיים שנחתכו אוזניו או זנבו או שקועקע למטרות נוי. בנוסף, גם אם מדובר בבעלי חיים שלא נולדו בארץ, אסורה השתתפותם בתערוכות או מופעים.