בימים האחרונים גובר החשש בישראל מפני "תרחיש העלטה" - התרחיש בו במהלך מלחמה בצפון חיזבאללה יצליח לשבש את אספקת החשמל בישראל לפרקי זמן ארוכים. רועי לוי, ראש עיריית נשר וסגן יו"ר המרכז לשלטון מקומי, שוחח בנושא עם ליאור רוזנפלד בתוכנית "השתתפות עצמית" ברדיו צפון 104.5FM.

"אני חושב שהבעיה טמונה בכך שכל אחד זורק מידע אחר לאוויר ולא מדברים עם האזרחים ולא מספרים להם מה קורה. אני מזכיר שהסיפור של תרחיש העלטה הוסתר גם מהרשויות המקומיות עד שאני לא יצאתי עם זה לתקשורת. מרגע שהתחילו לדבר עליו אז כל אחד מושך את זה לכיוון אחר עם אינטרסים אחרים. בכל התרחישים שאנחנו מדמים השיח הוא על מינימום 72 שעות ללא חשמל ואני אומר לאנשים להתכונן ליותר מזה, כי אם יהיו 72 שעות ללא חשמל או 24 עדיין עדיף להיות ערוך כשאין לך תרופות או מקור אנרגיה לחמם אוכל לתינוק ולהשתמש בשירותים בסיסיים שצריך. אם יחזירו חשמל לאנטנה סלולרית אבל בטלפון לא תהיה לי סוללה אז זה לא עוזר לי", אמר לוי.

לקראת הפסקות חשמל נרחבות: צמרת המדינה נערכת לתרחיש האימים

"אנחנו שומעים שנערכים לתרחיש קשה מאוד של 4,000 טילים כאן על האיזור שלנו לפחות ביום, לכן כל הסיפורים האלה שאם יפגע מתקן של חשמל אז ישר יתקנו אותו - אני לא רואה אנשים יוצאים לתקן בתרחיש כזה של 4,000 טילים ביום. אנחנו צריכים להתכונן לפחות ל-72 שעות קשות אולי אפילו יותר, אני אומר להתכונן אפילו לשבוע. ברור לי שבתום השבוע הזה לא יישאר זכר מלבנון והם יתחננו להפסקה אבל אנחנו כאן חייבים להיות חזקים ולהיות חלק מהלחימה כי העורף החזק שאנחנו ניתן לצה"ל יאפשר לצה"ל לנצח ולהוריד את האיום מצפון", הוסיף לוי.

בנוסף מתח לוי ביקורת על פארסת מינוי הפרויקטור בצפון: "כל מה שקרה שבוע שעבר עם הסיפור של פרוייקטור הצפון זה תעודת עניות לממשלת ישראל, ממשלה שמתעסקת בעצמה במקום באזרחים שלה בזמן לחימה הופכת את עצמה להיות לא לגיטימית, לא יכול להיות שמי שינווט היום את מדינת ישראל זה רק מפלגות סקטוריאליות ולא המפלגה המרכזית שנבחרה שזו הליכוד. מדובר במפלגה הכי גדולה, מפלגה ימנית, ליברלית וכל הניסיון לקחתאת זה לקיצון בגלל לחצים כאלה, קואליציוניים הם פשוט הזויים ועצובים בעיניי".