טקס הענקת פרס "אמת לכוח" לשנת 2024 של הקרן החדשה לישראל ומשפחת גולדמן, התקיים היום (א') בגן עופר בתל אביב. זוכת הפרס השנה היא עינב צנגאוקר, אמו של מתן שנחטף ב- 7 באוקטובר, המנהלת מאבק עיקש, בלתי מתפשר ובלתי מתנצל להשבתו של בנה ושל יתר החטופים. הפרס שהוענק לעינב הוא על סך 100 אלף ₪. מדובר בפרס הגבוה ביותר בישראל שניתן בחברה האזרחית.

בשיקולי הוועדה שבחרה בעינב כזוכת הפרס נכתב: "אל מול משבר אישי ולאומי, שכמותו לא ידענו, התעלתה עינב וניצבה בגב זקוף ואמיץ. תוך שהיא מובילה יחד עם משפחות החטופים והחטופות את המאבק להשבת יקיריהם, הצליחה עינב למצוא את קולה, ולסחוף אחריה המונים אל הרחובות. עינב זכתה בפרס זה בעל כורחה, היא לא ביקשה להגיע למעמד אליו הגיעה. אבל בכל זאת, האסון של השבעה באוקטובר מצא אותה. אנחנו יודעים שהיא הייתה מוותרת ברגע על הפרס, הכבוד וההוקרה עבור חזרת בנה וכל החטופים והחטופות לביתם".  

עינב צנגאוקר, שנכחה באירוע יחד עם בני משפחות חטופים נוספים אמרה: "מעולם לא חשבתי שאעמוד על במה ואקבל פרס. הייתי נותנת את הפרס ואת כל כולי בשביל להחזיר את מתן הביתה. מי היה מאמין שכמעט תשעה חודשים אחרי השבעה באוקטובר והם עדיין יהיו שם. תשעה חודשים שאני כואבת, לא ישנה, לא אוכלת, לא נושמת כמו שצריך. הכל שבור ומפורק, מדינת ישראל מתפוררת בגלל ההנהגה. והמשימה שלנו היא לשקם, השיקום יתחיל בהחזרת החטופים. בסיום המלחמה והחזרת כולם, החיים הביתה והמתים לקבורה. רק לאחר מכן נוכל לפתור את הבעיות הנוספות ולהמשיך לשקם. תודה לקרן החדשה לישראל שכבר ברגעים הראשונים נרתמתם למשימה ותרמתם למטה המשפחות. תודה על הפרס הזה, שהוא באמת שייך לכל אחד ואחת שנאבק איתנו ברחובות. תודה למשפחות החטופים שהפכנו למשפחה אחת גדולה שעושה מהפכה ולציבור הישראלי כולו שמתגייס למאבק". 

רחל ליאל, נשיאת הקרן החדשה לישראל: "לא הכרתי את עינב עד לפני שמונה חודשים. אני בטוחה שהיא ניהלה את חייה באותה אצילות ונחישות גם לפני אותו יום נורא ב-7 באוקטובר. אבל הגדולה של עינב נכפתה עליה בצורה הקשה ביותר שאפשר לדמיין. עינב לא בחרה להיות אקטיביסטית, אבל מרגע שהוטלה עליה המשימה הקשה מנשוא – להחזיר את בנה מתן הביתה, ואיתו את שאר החטופות והחטופים – היא עשתה הכול כדי למלא אותה. שום דבר ואף אחד לא יעצור אותה".

דניאל סוקאץ' מנכ"ל הקרן החדשה לישראל בארה"ב: "אנחנו שכאן היום לא מחזיקים בכוח כמו של אלה שהובילו אותנו למקום האפל הזה. אבל יש לנו משהו שאין להם, משהו שהם לעולם לא יוכלו לכבות: יש לנו גיבורות כמו עינב, שיש להם את האומץ להשמיע קול ולהתבטא ללא מורא ובלקיחת סיכונים עצומים. מי ייתן והאומץ של עינב – והאומץ של כל אלה שמדברים אמת מול הכוח בישראל ובעולם כולו – ישמש לנו כעמוד האש, המאיר את הדרך לעתיד צודק יותר, הוגן יותר וטוב יותר".

פרס "אמת לכוח" ניתן למי שפועל פומבית כנגד מערכות חזקות ללא מורא, ונאבק באפליה אי שוויון או חוסר צדק, ושילם על כך מחיר חברתי, ציבורי או אישי. הקריטריונים על פיהם נבחנו המועמדים הם אומץ, הבטחה לעתיד טוב יותר, השראה ומחויבות עמוקה לערכי הצדק, שוויון והדמוקרטיה. ועדת הפרס בחנה עשרות פעילים ופעילות שמועמדתם הוגשה עבור פרס אמת לכוח, יחידי ויחידות סגולה המקדישים את חייהם למגוון תחומים משמעותיים בחברה הישראלית; זכויות אדם, חשיפת תוקפים מיניים, אנשים שעושים לילות כימים למען צדק חברתי, שוויון והגנה על הדמוקרטיה. פרס "אמת לכוח" ניתן על שם ביל גולדמן ז"ל שהיה פרופסור להיסטוריה באוניברסיטת סן פרנסיסקו, אקטיביסט וחבר הנהלה בקרן החדשה לישראל, שפעל באומץ לקידום חמלה, צדק ושוויון ותרם רבות לארגונים שפעלו לבניית גשרים בין בני אדם.