מנהלת תקומה, בראשות תא"ל במיל' משה אדרי, הודיעה היום (שני) על הארכת השהות לתושבי חבל תקומה במלונות ובדירות האירוח הממומנות על ידי המנהלת, עד 15 באוגוסט 2024.

ההחלטה התקבלה בהמשך להחלטת הממשלה מהשבוע שעבר, והיא מיועדת לתושבי יישובים שאין מניעה ביטחונית לחזרתם. ההחלטה הגיעה לאחר גל של פניות מצד יישובי החבל, שאמורים היו לפי החלטה קודמת לחזור לישובים במהלך חודש יולי הקרוב ולא היו שבעי רצון מכך כלל וכלל.

תושבי העוטף הגיעו עם משאיות וארזים למנהלת תקומה (צילום: עתיד לעוטף)
תושבי העוטף הגיעו עם משאיות וארזים למנהלת תקומה (צילום: עתיד לעוטף)

החששות אצל התושבים גברו, ועימן גם ההתלבטויות שהולידו את המכתבים והבקשה בהם מהמנהלת לדחות את החזרה לישובים. כדי להבטיח את הסיוע, על הרשות המקומית להגיש רשימות מסודרות של המעוניינים להאריך את שהותם.

הרשימות יועברו לאישורו של ראש המנהלת, משה אדרי. עד כה, כ-70% מתושבי החבל שבו לבתיהם, בעוד כ-5,700 אנשים עדיין מתגוררים במלונות ובדירות האירוח הזמניות.

הנגרית שמעבירה סדנאות לילדים המפונים במלונות (צילום: לורנס בזיז)
הנגרית שמעבירה סדנאות לילדים המפונים במלונות (צילום: לורנס בזיז)

תושבים מיישובים בהם יש מניעה ביטחונית לחזרה, או שהליך השיקום שלהם טרם הסתיים, יקבלו עדכון פרטני ממנהלת תקומה דרך ראשי הקהילה שלהם. השהות הזמנית של אלה תוארך בהתאם לנסיבות השיקום וההיבטים הביטחוניים, ובהתאם להחלטת הממשלה.

לגבי תושבים שחזרו לבתיהם וקיבלו מענק, אלה יוכלו להשתתף בפעילויות הקיץ המיוחדות שיתקיימו עבור חברי הקהילה במלונות. עם זאת, הם לא יוכלו לשוב ללון בבתי המלון.

כיתת מפונים (צילום: מרק ישראל סלם)
כיתת מפונים (צילום: מרק ישראל סלם)

בנוסף, מנהלת תקומה תספק מענה אישי גם לתושבים שחזרו לבתיהם, כולל פעילויות הפגה בשיתוף הרשויות המקומיות וראשי הקהילות בחבל תקומה. פרטים על פעילויות אלו יפורסמו על ידי המועצות האזוריות.

"פגיעה בתחושת הביטחון": בקיבוץ העוטף מתנגדים נחרצות להחלטת הממשלה
"אין מקום מוגן עבורנו": חברי קיבוץ מפלסים מסרבים לחזור לבית שנהיה שדה קרב

משה אדרי ציין כי "אנו מחויבים להעניק את כל הסיוע הנדרש לתושבי חבל תקומה על מנת להבטיח חזרתם לשגרה בצורה הטובה ביותר. יחד עם הרשויות המקומיות וראשי הקהילות, נפעל לספק לתושבים את התנאים הנחוצים לחזרה לחיים רגילים".

ההחלטה להאריך את השהות במלונות עד 15 באוגוסט היא צעד נוסף בתמיכה בתושבי חבל תקומה, אשר חזרתם לבתיהם מתעכבת מסיבות שונות. המנהלת ממשיכה לפעול על מנת להבטיח את שלומם ורווחתם של התושבים בתקופה המורכבת הזו.