שיתוף פעולה מרגש יתקיים מחר בערב במסגרת "פסטיבל צמי"ד" השנתי בירושלים, המתקיים השבוע - בין מוזיאון ארצות המקרא ירושלים למיזם "נפשות", מיזם חברתי הפועל למען העלאת המודעות לתחום בריאות הנפש במרחב הציבורי באמצעות אירועי תרבות, אומנות ושיח.
פסטיבל צמי"ד (צרכים מיוחדים) של עיריית ירושלים נותן מדי שנה במה למאות אומנים עם מוגבלויות בתחומי האומנות השונים: תיאטרון, מוזיקה, שירה ועוד. במסגרתו מתאפשרת חשיפה גם לאומנים המתמודדים עם מגבלה נפשית.

בפעילות שתתקיים מחר יוזמן הקהל לסיור עצמאי בין גלריות המוזיאון השונות, המשלב מפגש בין האומנים המשתתפים לבין עולמות התוכן של המוזיאון, שדרכם ינסו להבין כיצד התפתחה רפואת הנפש בתרבויות העולם העתיק.אחרי הסיור תיערך הרצאה של הרב אביה הכהן מישיבת תקוע, החוקר ומלמד מקרא ופרקי תהילים כמרפא לנפש, תוך עיון במזמורי תהילים כמפתח להבנת תהליכי רפואת הנפש, ולסיום יתקיים המופע "כואב מבפנים ויפה מבחוץ", על אומנות, טראומה והחלמה - עם שני בלאו, שחקנית ויוצרת תיאטרון.

ד"ר ריסה לויט, מנכ"לית מוזיאון ארצות המקרא ירושלים, מספרת: "אנחנו שמחים על שיתוף הפעולה ועל הזכות לקחת חלק בעשייה תרבותית שבה יש מקום לאומנים ולקהלים מגוונים. לאורך כל התקופות בתרבות החומרית ובאומנות השתקפה האפשרות לפתוח את הנפש, לתת לה ביטוי, ואף לאפשר התמודדות עם קשיים ותמורות בחיים ולתת הזדמנות לקהלים חדשים להיחשף לבריאות הנפש".

פסטיבל צמי"ד בירושלים מתקיים השבוע זו השנה ה־17, והפעם בסימן הצדעה לאנשים עם מוגבלות המתנדבים בכוחות הביטחון ולאלו שגם בזמן המלחמה לא שכחו אותם. עיריית ירושלים עורכת את שבוע הפסטיבל באמצעות מחלקת צרכים מיוחדים באגף חברה בעירייה ובשיתוף החברה למתנ"סים. אירועי הפסטיבל נפתחו אתמול בהענקת אותות הוקרה, והם יינעלו ביום חמישי הקרוב.