פיצוץ צינור מים ראשי בשכונת עין כרם – עמק התימנים בירושלים, הוביל לשיטפון והצפה משמעותית שכללה זרימת מים אדירה, מפלי מים מלאכותיים שנוצרו וסחף מים שהיווה סכנה מהותית לחיי התושבים. האירוע הסתיים ללא נפגעים בגוף, אולם מספר דירות שהמים חדרו אליהם ניזוקו כמו גם מספר רכבים שמעוצמת הסחף התהפכו על גגם. צוותי חילוץ רבים של כבאות והצלה לקחו חלק במאמצי החילוץ.

הכל החל לפנות בוקר (שלישי) עת התקבלו במוקד 100 ובמוקד החירום של עיריית ירושלים דיווחים רבים מתושבים בשכונת עמק התימנים בבירה על סחף מים אדיר בשכונה ממקור לא ידוע. 

השיטפון בירושלים (צילום: אריק אבולוף כבאות והצלה ירושלים)
השיטפון בירושלים (צילום: אריק אבולוף כבאות והצלה ירושלים)

צוותי חילוץ רבים של כבאות והצלה, כוחות משטרה גדולים ממחוז ירושלים, אנשי פיקוד העורף ועובדי הרשות המקומית נהרו למקום תוך זמן קצר והחלו בפעילות אינטנסיבית שכללה חילוץ תושבים לכודים מבתיהם, פינוי האזור ושימוש בכלים הנדסיים כבדים לפינוי זרמי המים וטיפול בפיצוץ בצינור הראשי באמצעות חברת הגיחון שבשעות האחרונות מנסה לסיים את האירוע. עוד נגרמו נזקים לכבישים ולתשתיות באזור. 

בעקבות המפגע המשמעותי נסגר לתנועה הציר המוביל לשכונת עין כרם ובדקות האחרונות נפתח בחזרה לתנועה. יחד עם זאת מבוצע עדיין ויסות תנועה של הכניסה והיציאה לשכונה רק לתושבי השכונה, ולגורמי המקצוע והחירום הרלוונטיים. במקום הוקם חפ״ק משטרתי, ומפקד תחנת מוריה במשטרה קיים הבוקר הערכת מצב בהשתתפות כלל הגופים (כב״ה, פקע״ר, נציגי עיריית ירושלים, הגיחון, מד״א, חברת חשמל ועוד). 

בסיומה ציין מת״ח מוריה נצ״מ שלומי בכר שמפקד על פעילות הכוחות: ״הייתה כאן תגובה מהירה לפנות בוקר של כוחות החירום וההצלה. שוטרים, מתנדבים ולוחמי אש שהגיעו למקום במהירות במטרה להציל חיים ולוודא שאין כאן לכודים או נפגעים שצריכים סיוע. מאמץ הצלת החיים אמנם מאחורנו, אך כעת יש להתמקד בהשבת החיים למסלולם, בשיקום התשתיות, ולוודא שאין במקום סכנה עד לסיום הטיפול של גורמי המקצוע במפגע".