מיכאל לוי, אחיו של אור לוי שאתמול (שני) פורסם סרטון החטיפה שלו בשבעה באוקטובר יחד עם החטופים הרש גולדברג-פולין ואליה כהן, שוחח הבוקר עם בן כספית וינון מגל ברדיו 103fm. אור לוי, נחטף בשבעה באוקטובר לאחר שאשתו עינב נרצחה לנגד עיניו. בנו, אלמוג, מציין היום את יום הולדתו השלישל, ללא אמא ואבא. 

מדוע פרסמו את הסרטון עכשיו?
"עצוב לי שהגענו לזה, אבל כולם צריכים תזכורת שהגענו לשם והם עדיין בחיים וסובלים שם. אני רוצה לקדם את מה שצריכים לקדם: את העסקה שתחזיר את כולם הביתה. אנחנו לא יכולים להיתלות במבצעים הרואיים שיחזירו חטופים", אמר.

סרטון חטיפת הירש גולדברג-פולין, אור לוי ואליה כהן (צילום: מטה משפחות החטופים)

עוד הוסיף מיכאל: "אני חושב שהעסקה מעוכבת מכל הכיוונים, וככל שיותר אנשים יגידו שהם רוצים את כולם חזרה הביתה כדי שהמדינה תוכל להשתקם, זה יזיז את הדברים יותר מהר. ככה זה עובד לצערי. בסוף אנשים מתעייפים וזה בסדר, לנו אין את הפריבילגיה לעצור לרגע, וזו עוד דרך לבקש את העזרה מכולם".

בעניין העסקה אמר מיכאל: "צריך לנסות לעשות עסקה בלי שלבים. אפשר להתווכח עד מחר מי כן כלול ומי לא כלול. אור הוא גם אמא וגם אבא. אלמוג בן השלוש איבד את אמא שלו וכל מה שנשאר לו הוא אור".

אור לוי (צילום: מסך)
אור לוי (צילום: מסך)

מיכאל הדגיש: "עצם העובדה שאתה מדבר במונחים דיל על בני אדם ומשפחות מוכיחה כמה אנחנו מאבדים את הצפון. אני שומע על מחירים ושמדברים על חיי אדם כמטבע. המלחמה תפסיק, יחזירו את החטופים, ויעשו מה שצריך אחר כך. אני דורש שיחזירו את כולם. אם היה אפשר לפעול אחרת, אשמח, אבל זו הדרך היחידה".

על אחיו, אור, סיפר מיכאל: "אור הוא אחי הקטן, היינו הולכים למשחקי כדורסל ביחד ומקטרים על הקבוצה שאנחנו אוהדים ביחד. אור הוא איש משפחה שאיבד את הנשמה התאומה שלו, עינב, במיגונית, ואני יודע עד כמה הוא מתגעגע אליה ואל אלמוג".

על אלמוג, בנו של אור שהתייתם מאימו בשבעה לאוקטובר ומחכה מאז לאביו החטוף, אמר: "הבן של אור, אלמוג, חוגג היום שלוש. הוא עובר בין הסבים לסבתות. הוא יודע שהוא מתגעגע לאמא ואבא והוא לא מבין לאן הם נעלמו. כל מה שאנחנו יכולים לעשות הוא לנסות לא לבכות כשהוא מבקש לראות אותם. הסברנו לו שאמא לא תחזור, אבל אנחנו עושים הכול כדי להחזיר את אבא. אבל זה לא מעניין ילד בן שלוש". 

אור לוי ואשתו (צילום: באדיבות המשפחה)
אור לוי ואשתו (צילום: באדיבות המשפחה)

בפנייה אישית לאור אמר: "אור, אני רוצה שתדע שאני אהפוך את העולם כדי להחזיר אותך הביתה. אתה רק צריך להישאר חזק, ואני אחזיר אותך הביתה".