ערב היכרויות ייחודי לבני ובנות 20־40 עם מוגבלויות פיזיות וחושיות נערך לאחרונה בסניף עמותת בית הגלגלים בהרצליה. האירוע, שבו השתתפו כ־30 צעירים, כלל היכרות ופתיחה משותפת, המשיך במפגשי "ספיד דייטינג" והסתיים במסיבה סוחפת.

מי שארגנה את הערב היא מנהלת הבית הדרומי של עמותת בית הגלגלים, אוראל עייש, והיא מספרת: "מדובר בחלק מתהליך שהבוגרים בבית הגלגלים עוברים במסגרת תוכנית מיוחדת העוסקת בנושא של קשר ומציאת זוגיות. זהו אתגר מורכב עבור כולם, אך אולי במיוחד עבור צעירים עם מוגבלות. בגלל זה חשוב לנו לייצר פלטפורמה שמקילה על תהליך ההיכרות ומאפשרת אותו בסביבה נעימה ובטוחה".

כרם בצפון נשרף כתוצאה מכטב"ם: "עבודה של שנים ירדה לטימיון"
קבלת פנים חמה ומרגשת: החטוף שלומי זיו חזר הביתה | צפו

המטרה העיקריות של הערב, שנערך זאת הפעם השנייה לאחר אירוע דומה שהתקיים לפני מספר חודשים בדרום הארץ, הייתה יצירת מפגש משמעותי שיכול להוות בסיס לקשר חברי או זוגי עתידי עבור צעירים עם מוגבלויות שונות. ההחלטה לערוך אותו הפעם במרכז הארץ ולא בבית הדרומי של העמותה התקבלה בשל המצב הביטחוני ומתוך רצון לפתוח את הדלת למשתתפים מכל האזורים.

בית הגלגלים בהרצליה, שבו התקיים הערב, הוא אחד מששת המרכזים של עמותת בית הגלגלים הפרוסים ברחבי הארץ. העמותה, הפועלת זה למעלה מ־40 שנה, מספקת בית חם למאות בעלי מוגבלות פיזית, ופועלת לשילובם המיטבי בחברה דרך מגוון תוכניות.

"אנו פועלים ללא הרף כדי לספק לבוגרים את הכלים הדרושים למימוש עצמי ולחיים עצמאיים ומלאים ככל האפשר", מוסיפה עייש, "ערב ההיכרויות שקיימנו, שהיה פרי רעיון משותף ועיצוב של הבוגרים עצמם, מהווה נדבך חשוב בתהליך ההעצמה וההשתלבות החברתית של צעירים עם מוגבלויות פיזיות. אנחנו מאמינים שלכל אדם מגיעה הזכות לחיי חברה ולקשר זוגי, ללא קשר למגבלות שאיתן הוא מתמודד. תפקידנו הוא לייצר עבורם את ההזדמנויות הללו ולהנגיש את החוויות שכל כך מובנות מאליהן לשאר האוכלוסייה".