לילי ועזרא צור, הנתמכים במסגרת תוכנית "בכבוד ובידידות" של הקרן לידידות, הם מראשוני המתיישבים במעלה אדומים, ולפני מספר שנים חגגו את יום נישואיהם ה־60. עזרא, שמחלים בימים אלה ממחלת הסרטן, עסק כל חייו בתחום הבנייה ולאחר שפרש לגמלאות מצא את עצמו נאבק על הפרנסה.

האב השכול תוקף: "הרצי הלוי פושע מלחמה, ארדוף אותו עד סוף חיי"

בשלב מסוים בני הזוג נמצאו זכאים לסיוע חודשי במסגרת התוכנית של הקרן, שמעניקה להם כרטיס מגנטי שבו הם יכולים להשתמש כדי לקנות מצרכים. למרות המצוקה הכלכלית, דבר לא הכין את השניים להתמודדות הקשה ביותר בחייהם: השכול. ב־2020 הם שכלו את נכדתם האהובה, שחר צור, שנהרגה בתאונת דרכים בגיל 18, זמן קצר לפני גיוסה.

לילי ועזרא, שגידלו משפחה לתפארת, עם ארבעה ילדים ו־13 נכדים, נאלצו להתמודד עם האובדן הנוראי ולפני כשמונה חודשים וחצי התרחשה השבת השחורה, ב־7 באוקטובר, ונכד נוסף, סמ"ר עדי צור, נפל בקרב בכיסופים: "אני חושבת על הנכדים שלי כל הזמן וכל הזמן כואב לי", אומרת לילי בשיחה עם "מעריב".

בעלה מוסיף: "אלה החיים, דברים רעים קורים. אני מנסה לשחק את תפקידי בתיאטרון החיים הזה עם חיוך, אבל האמת היא שגם לי כואב, ואני מרגיש שהשמחה נעלמה מחיי עכשיו. הדירה הרגישה כל כך עמוסה כשהיא הייתה מלאה בילדים. זה פתאום מרגיש כל כך ריק".

השניים מספרים על נכדם: "לעדי היה לב זהב, דואג גם לאנשים וגם לבעלי חיים. כעת נפתחת כלבייה באזור תל אביב לזכרו".

"שום דבר לא באמת מחזק אותי בימים אלה", אומרת לילי. "אני חיה רק בשביל הנכדים שלי. מבקרת במפגשים של מבוגרים ששרדו אובדנים של ילדיהם ונכדיהם כי זה מקום שבו אני יכולה לחלוק עם אחרים. אני לא יכולה להיות בדמעות כשאני מבקרת את הילדים ובמיוחד את הנכדים שלי, אבל אני לא יכולה לשלוט בזה, אני פשוט פורצת בבכי ברגע שמתחילים לדבר על שחר או עדי. הסיוע של הקרן לידידות גורם לנו להרגיש בטוחים יותר מבחינה כלכלית, אבל בימים הקשים האלה, הסיוע עוזר לנו להרגיש שמטפלים בנו".