יוצרים חיבורים: בחסות בית הנשיא והחברה למתנ״סים בני נוער מרחבי הארץ יזכו למענקים לקידום יוזמות לחיבור בין קבוצות חברתיות שונות, כשהחברה למתנ״סים תשקיע בפרויקט 200 אלף שקל וכל מיזם יקבל מימון של עד 15 אלף שקל.

מבוורלי הילס לבית הנשיא: הנשיא הרצוג באירוח מיוחד

מאות בני נוער כבר לקחו חלק בפרויקט המכונה "יוזמות נוער" של החברה למתנ״סים בשיתוף מנהל חברה ונוער במשרד החינוך ומועצת ארגוני הנוער, וכעת כאמור יזכו למימון 11 מיזמים לקידום ושיתופי פעולה בין בני נוער מקבוצות חברתיות שונות בחברה הישראלית, ובהובלת בני הנוער עצמם.

הפרויקט מתקיים במסגרת שיתוף הפעולה האסטרטגי של בית הנשיא עם החברה למתנ״סים, "מחליפים מילה בקהילה" מבית "מחליפים מילה – יוזמת הנשיא למחר ישראלי משותף", העוסקת בהפחתת הקיטוב והגברת הלכידות והחוסן החברתי בהתאם לחזון הנשיא יצחק הרצוג. בנוסף, יקבלו בני ובנות הנוער המובילים את המיזמים הכשרה מעשית שפותחה על ידי החברה למתנ״סים בשיתוף עם מועצת ארגוני הנוער, המעניקה כלים פרקטיים לניהול שיח קשוב ומכיל גם כשיש אי־הסכמות מהותיות.

11 היוזמות שיזכו למימון נבחרו לאחר תהליך מיון מבין 34 יוזמות שהוגשו, תוך מתן ייצוג לאזורים גיאוגרפיים שונים ומגוון אוכלוסיות בחברה. הן מציעות שימוש במוזיקה, באומנות, באוכל ועוד כבסיס ליצירת מפגש מקרב ומלמד בין בני נוער מקבוצות תרבותיות שונות באופן שמגשר על שסעים שונים בחברה, כגון חיבורים בין נוער דתי וחילוני, יהודי וערבי, ועוד.

עדיה ליבוביץ, יועצת בכירה לנשיא ומהצוות המוביל את מיזם "מחליפים מילה", מסבירה: "אחד השיעורים החשובים מהמלחמה הזו, שבניגוד למה שחשבנו, כל מה שהושקע בדור הצעיר, כל המחשבה, התכנון, האהבה והמאמצים - לא היו לשווא. דור הטיקטוק התגלה כדור מובחר, שברגע האמת אוזר אומץ ונותן מעצמו בכל דרך אפשרית. יוזמת מחליפים מילה מבטאת בין השאר את האמונה החזקה של הנשיא ורעייתו בבני נוער כחלק חשוב בעיצוב עתידה של החברה הישראלית".

רן יול, מנהל המיזם מטעם החברה למתנ"סים, מוסיף: "בני הנוער מייצגים את המרקם החברתי המגוון והיפה של החברה הישראלית והם אלו שיעצבו אותה בעתיד, וההשקעה בהם היא הדבר הנכון ביותר לעשות".