יאיר כהן (16) מרמת גן החליט לנסות ולשפר את מצב הרוח הלאומי. בעקבות כך, פתח הנער הצעיר, שלומד כיום במגמת מחשבים, פודקאסט תחת השם "סיפור חייך" שבו הוא מראיין סלבס שונים שמנסים אף הם לשפר בימים אלה את תחושות הציבור. "כבר בתחילת המלחמה הבינו כולם שהמצב במדינה קשה וצריך לקבל השראה ממקומות ואנשים שונים", סיפר כהן בשיחה עם "מעריב".

"אבירי הרשת": פרויקט היחידה ששומרת על ילדיכם מפני הסכנות ברשתות החברתיות | פודקאסט מעריב
מתחת לרדאר: המכות הקשות שחטפו ארגוני הפשע בזמן המלחמה | צפו

"הבנתי שמה שיכול קצת לעזור זה לראיין סלבס שנותנים טיפים כיצד להתמודד עם התקופה הקשה הזו. אנשים מפורסמים שנותנים כלים חשובים יכולים לעזור לכולנו. לפי דעתי, כבר מהיום הראשון של המלחמה הבין הציבור בישראל שצריך לעשות הכל על מנת לעבוד ביחד ולמען אחדות. באמצעות הפרויקט שלי אני מנסה להקל ולעזור בדרך שלי", אמר. 

פודקאסט (צילום: אינגאימג')
פודקאסט (צילום: אינגאימג')

בין אורחיו של כהן בפודקסט היו עד כה יובל שם טוב, המוכר כיובל המבולבל, אמונה כהן, כלת התנ"ך העולמי, ואיציק עוזרי, הידוע בתור הליצן הרפואי שמבקר חולים רבים בבתי החולים בארץ.

"אני מאוד התרשמתי מעוזרי שמגיע כל יום לבית חולים רק כדי לשמח אנשים ועושה את זה בהתנדבות", אומר הנער הצעיר. הוא מספר כי היה רוצה מאוד לראיין חטוף ששב לארץ: "אני חושב שאפשר ללמוד הרבה מהם. החטופים מתמודדים עם הקשיים הכי גדולים ובעיניי זו השראה יוצאת דופן".

לאחרונה קיבל כהן הכרה על המיזם המיוחד שלו מלשכת הנשיא. במכתב שנשלח אליו על ידי דקלה כהן שיינפלד, ראש הסגל של הרצוג, הוא זוכה למחמאות על הפרויקט "שמהווה השראה לבני נוער אחרים".

ד"ר אמנון אלדר מנכ"ל רשת אמית שבה לומד יאיר: ''יאיר הוא תלמיד מצטיין ויזם מיוחד.  כבר מגיל צעיר בבית ספר יסודי הוא עסק בפרסום של תוכן חינוכי וערכי בהגשה אישית. הבחירה שלו לראות איך בעזרת החוזקות שלו הוא יכול לתרום למורל הלאומי לא מפתיעה, אך מאוד מרגשת''.