פעוט בן שנתיים מרהט הובא למלר״ד בבית החולים סבן לילדים שבסורוקה תוך כדי פעולות החייאה, אך הרופאים נאלצו לקבוע את מותו. הטביעה הטרגית הזו מצטרפת לשורת אירועים מדאיגים של טביעות ילדים בישראל, ומעלה שאלות קשות על בטיחותם של הילדים בסביבת המים.

פראמדיק מד"א, מאלק אבו ערארה: "מייד הענקנו לו טיפול רפואי, שכלל עיסויים, הנשמות ומתן תרופות ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ בית החולים, כשמצבו אנוש ותו כדי פעולות החייאה".

לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, זהו הילד התשיעי שטבע למוות מתחילת השנה. במהלך חמש השנים האחרונות, 90 ילדים טבעו למוות, נתון מזעזע המצביע על מגמה מסוכנת ההולכת ומתרחבת. עוד עולה מהנתונים, כי 90 ילדים טבעו למוות בחמש השנים האחרונות (2024-2019).

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "החופש הגדול עוד לא התחיל וכבר אנחנו רואים עלייה במספר מקרי הטביעות. בשנים האחרונות טביעת ילדים הפכה למכת מדינה, כשהבריכות הביתיות מהוות את אחד הגורמים הבולטים לריבוי הטביעות. אני קוראת להורים, אל תגידו 'לי זה לא יקרה' - טביעה מתרחשת בדממה ובמהירות, בדיוק ברגע בו לא שמנו לב. בסביבת המים לא משאירים ילדים ללא השגחה אפילו לרגע. כאשר יש יותר ממבוגר אחד, קובעים בכל זמן מבוגר תורן שתפקידו להשגיח על הילדים במרחק נגיעה וללא הסחות דעת. בריכות ביתיות מגדרים עם שער שננעל אןטומטית למניעת כניסת ילדים ללא השגחה, ובריכות קטנות מרוקנים מיד בתום השימוש".

באירוע טרגי נוסף בסוף השבוע, רוכב אופנוע, כבן 24 נהרג בשישי בערב בתאונת דרכים עם רכב פרטי בכביש 20, סמוך למחלף שבעת הכוכבים. הוא פונה על ידי מד"א במצב אנוש לבית החולים בלינסון בפתח תקווה, שם נאלצו הרופאים לקבוע בהמשך את מותו. בוחני תנועה של המשטרה פתחו בחקירת נסיבות התאונה הקטלנית.