ראש מועצת מרום הגליל, עמית סופר, שיגר אתמול (שישי) מכתב ובו נטען כי הנהלת מלון פתאל לא מאפשרת לילדי מושבי אביבים ודוב"ב, שפונו מביתם למלון, ואחר כך עברו להתגורר בפתרונות שכירות, להשתתף בפעילות לקיץ - יחד עם שאר ילדי המושבים שעדיין מתארחים במלון.

במכתב להוריי כיתות א׳-ו׳ מהמושבים אביבים ודוב״ב כתב כך ראש המועצה: ״כידוע לכם, המועצה יחד עם המרכז הקהילתי והנהגות הישובים - הרכיבה עבורכם מגוון פעילויות קיץ, כולל קייטנה. ועל אף שבית הספר ״נוף הרים ופסגות״, לא מפעילים מסגרות בימי החופש הגדול, התעקשנו 
לפתוח עבור הילדים מסגרת".

״לצערי ולהפתעתי הרבה, מאמצי השכנוע של הנהלת המלון כשלו והם אינם מאפשרים ל-18 ילדינו שעברו לפתרונות שכירות - להשתתף בפעילות יחד עם 47 הילדים שבמלון. זה עוד צד במורכבות, זה עוד זרז הקורא למשפחות למצוא פתרונות דיור בקרבת המועצה. ובכל מקום, אנחנו לא נפריד בין הילדים. הם עברו ועוברים מספיק. כעת אנו שוקדים על מציאת פתרון", סיכם ראש המועצה.

מחאת תושבי הצפון המפונים (צילום: דוד כהן)
מחאת תושבי הצפון המפונים (צילום: דוד כהן)

שמעון ביטון, יו״ר ועד אביבים מסר בנושא: מתנ״ס מרום הגליל בנה יחד עם המלון תוכנית קייטנה, ופתאום החליטו שמי לא שוהה במלון - לא ישתתף בקייטנה. מהנהלת הודעת מושב אביבים ודוב"ב נמסר כי ״מלון לאונרדו קלאב בטבריה לא מוכן להכניס 18 ילדים לקייטנה במלון - עם שאר ילדי אביבים.  לא נאפשר לפתוח את הקייטנה בלי פתרון לכל ילדי אביבים״, אמרו ועוד איימו כי ביום ראשון ״נוציא את הילדים וההורים לרחבת עיריית טבריה - עד למציאת פתרון״.

ראש המועצה מרום הגליל עמית סופר התייחס לאירוע ואמר: "המועצה יחד עם המרכז הקהילתי - דואגים לפעילות הקיץ והקייטנות של כל תושבי מרום הגליל, המפונים ושאינם מפונים.  כיוון שביה"ס של גליל עליון, בו לומדים חלק מילדי אביבים ודוב״ב, מפונה - הוחלט שלא להפעיל את מסגרת ביה"ס של החופש הגדול ולהפעיל קייטנה במקום. לאור שיתוף הפעולה המיטבי שהתקיים עם המלון, הופתעתי מהסירוב לאפשר ל-18 ילדים שעזבו לשכירות להצטרף לפעילות שאנחנו מארגנים".

"במלון עצמו, העמידו לרשות הפעילות שני חדרים ובהם יוכלו להיות 47 ילדים שגרים עדיין בו. העומס שבמלון הוא הסיבה הרשמית לעמדת המלון, לא היה לי אלא לקבל את המענה ולכן מיד פעלנו למציאת חלופה. אין מצב שאפריד בין ילדים! נעשה להם יחד את הקייטנה הכי מפנקת, הם עברו מספיק", אמר.

״רשת מלונות פתאל עושה כל שביכולתה לדאוג למפונים וילדיהם מאז ה-7 באוקטובר, כולל לדאוג להם לאולמות לצורך קייטנות בחודשי הקיץ על חשבונה.  לאחרונה קיבלנו פנייה מהורים לילדים שאינם מתארחים במלון, אשר ביקשו להשתתף בקייטנות. לצערנו, הדבר אינו מתאפשר בשל תפוסות גבוהות במיוחד בחודשי הקיץ והרצון שלנו להעניק שירות מלא לשביעות רצונם של כלל המפונים והאורחים״.