בסוף השבוע שעבר, בני נוער מהדרום רצו למתוח את חברם. אז הם כנסו לביתו בשעת לילה מאוחרת בזמן שהוריו לא היו בבית, עטו כיסוי פנים והיו מצוידים באקדחי הצעצוע. הם צילמו את המעשה והעלו את התיעוד לרשתות החברתיות עם פסקול של שיר בערבית. מיותר לציין שאם היו נכנסים בטעות לבית אחר - האירוע עלול היה להסתיים באסון. 

יוזמה מרגשת: תושב קיבוץ זיקים יערוך סדנות לבנייה של דגמי מכוניות
שורדי שואה: "האסלאם הפונדמנטליסטי הוא הנאציזם החדש"

החבורה בחלקה לבש בגדים כהים, אחד מהם היה עירום בחלק גופו העליון, פני הנערים היו מכוסות. הם אחזו בסכינים ואקדחי צעצוע. כששמעו תושבי העוטף על האירוע החריג, התגובות נעו בין גילויי הבנה לצורך של הנערים לפרוק מתח, לבין כאלה שממש זעמו על כך שאלה הביאו במעשיהם אחרים לחרדה.

ד"ר יצחק צחי בן ציון, פסיכיאטר ראשי מחוז דרום, בשירותי בריאות כללית שוחח עם 'מעריב' ואמר: "מבלי להתעסק באירוע הספציפי שאין לי היכרות עם כל פרטיו, אומר באופן כללי: אנשים מתמודדים עם טראומה נפשית בצורות שונות ולפעמים משונות".

הוא מסביר: "הרעיון של להתחפש למחבלים "בצחוק", נותן סוג של שליטה באירוע, בו לא הייתה שליטה בעבר. המחשבה של להפחיד חבר היא אולי במחשבה שזה יצחיק לבסוף ויאפשר גם לו לשלוט בפחדיו". ד"ר בן ציון ההדגיש: "כמובן שהרעיון נואל ועלול לגרום נזק רב, שלא לדבר על הבהלה מסביב ואפשרות לפגיעה במתחזים".

מהנהלת קיבוץ זיקים נמסר: "מדובר באירוע חמור אשר בשל הרגישות הביטחונית ששוררת באזור היה יכול להסתיים באסון. האירוע מטופל על ידי גורמי האכיפה, הורי הנערים, מערכות החינוך, המוגנות, חוסן ורווחה, בישוב עצמו ובמועצה האזורית. בימים אלו של התחלת חזרת התושבים לבתיהם אנו עדים לקשיים מנטאליים לא פשוטים גם אצל הנוער וגם אצל אוכלוסייה בוגרת יותר.

דרושה עוד הרבה עבודה אינטנסיבית מקצועית ורגישה של כלל גורמי המקצוע לסייע לכל מי שנדרש לעזרה זו. הנהלת הקיבוץ ביחד עם כלל השותפים פועלת לאתר את הקשיים ולספק את המענים הנדרשים".