מפעלי הקיץ של תנועת הנוער העובד והלומד הם מסורת של ממש, ובכל קיץ מצפים החניכים לסמינרי ההדרכה השונים ולקורס המד"צים. השנה, בגלל המלחמה, החליטה התנועה לערוך סקר בקרב הורי החניכים לגבי הפעילות בקיץ, ולהבין מראש את נכונות ההורים לשלוח את ילדיהם לסמינרים השונים ובאיזו מתכונת. בסקר נרשמה הסכמה כוללת שיש לקיים את מפעלי הקיץ השונים, עם התאמות למצב הביטחוני.

64% מההורים חשבו שניתן לקיים טיול עם לינה, 75% מהם ענו כי יאשרו עד שלושה ימי טיול, ו־15% אמרו כי יאשרו את השתתפות ילדיהם בטיול של שלושה ימים ומעלה. בנוגע לשאלת הגורמים המשפיעים ניתן לראות כי שני הגורמים המשפיעים ביותר על החלטת ההורים לגבי רישום הילד למפעלי הקיץ הם רצון הילדים ואמון בצוות המקצועי, כאשר מיד אחריהם היה המצב הביטחוני.

ד״ר סיוון שירן, אשר בנה בן ה־15 חניך בנוער העובד והלומד, אומרת: "אני מאוד מעריכה את העובדה שהתנועה לא ויתרה והייתה מוכנה לקחת אחריות, למרות הנסיבות, על מנת לספק מסגרת יציבה לילדים שלנו. במיוחד עכשיו, בתקופה עם מעט ודאות ויציבות, חשוב לשמר את המסגרות".

מיכל קוסקי, רכזת הפעילות הארצית בנוער העובד והלומד, אומרת ל"מעריב": "השנה, בעקבות המלחמה והחשש הביטחוני המובן מאליו, החלטנו לשתף את ההורים בתהליך קבלת ההחלטות טרם גיבוש אופי הפעילות של מפעלי הקיץ. לאחר עיבוד נתוני הסקר ולאור המצב הביטחוני, העתיקה התנועה את פעילות הקיץ, לראשונה בתולדותיה, מיער כפר החורש, בית הקיץ של הנוער העובד והלומד, והיא מקיימת את המפעלים השונים בתיאום עם כלל הגורמים הביטחוניים הרלוונטיים. סמינרי המד"צים לבוגרי כיתות ט' יתקיימו ביער בראשית, בפארק הירקון ובכפר מנחם, וסמינרי ההדרכה לכיתות י' וי"א יתקיימו בכפר הנוער בן שמן".