יניב הרוש הוא איש קבע בחיל האוויר וגם אביו של סמ"ר עידו הרוש ז"ל, שנפל במוצב "יפתח" בזיקים במתקפת השבעה באוקטובר. עידו ז"ל ממצפה רמון, בן 21 בנופלו, שרת כמפקד חפ"ק המג"ד בגדוד 77 בחטיבה 7 ונפל יחד עם חבריו בקרב בלימה בש"ג, עת שהדפו מחבלים מלחדור למוצב. בנופלו הציל חיים רבים. אביו, יניב, שוחח עם "מעריב" על סיפורו ומורשתו של בנו ועל תנועת ההורים השכולים אליה הצטרף - "עד הניצחון". 

ספר לנו על עידו ז"ל
"עידו היה תלמיד במכינה קדם צבאית "מנשרים קלו", הוא בחר לוותר על קורס טיס כי רצה להקים גרעין יחד עם חבריו מהמכינה. ביקשו מהם להעלות את הרמה בגדודים, הוא ועוד שני חברים החליטו להתגייס יחד לחיל השריון, מה שנקרא בצה"ל 'השבחת גדודים' ולכן הלך לחטיבה 7. עידו ז"ל היה אדם ערכי וציוני, התחנך ושמע כל החיים על החטיבה החשובה הזו ועל סיפור הגבורה של תא"ל במיל' אביגדור קהלני. הוא ביקש ללכת בדרכם של אותם לוחמים עזי נפש".

משפחתה של ליאורה ארגמני נפרדת: "עוצמות ראויות להערכה"   
נהגים שיכורים: 4 הוכחות שצריך להחרים לגלנט, ביבי והרמטכ"ל את הרישיון לניהול המלחמה | יצחק בריק

החדירה לישראל, ''חרבות ברזל'' (צילום: רויטרס)
החדירה לישראל, ''חרבות ברזל'' (צילום: רויטרס)

עוד מוסיף יניב: "עידו שמע את הירי מהש"ג, ידע שבש"ג שומרת רק מש"קית ת"ש ולכן רץ אליה עם הנשק האישי, בכפכפים ומכנס קצר, אחריו הגיעו עוד שני גולנצ'יקים, חייל שלו ועוד שני קצינים. כל השבעה שהיו בש"ג נהרגו בזמן שעצרו את המחבלים שניסו להיכנס לבסיס ובכך מנעו טבח נוסף. עידו היה אמיץ לב, גיבור. הוא רץ לתופת בראש מורם ועשה בדיוק מה שמצופה ממנו".

יניב הרוש ומשפחתו הם חלק מתנועת "עד הניצחון" שמטרתה לא רק להנציח את נופלי השבעה באוקטובר, אלא לדאוג כי צה"ל וממשלת ישראל יפעלו למען מטרה אחת - ניצחון ישראלי שלם ומלא במערכה נגד חמאס וחיזבאללה.

לדבריו: "אנחנו גאים להיות חלק ממשפחת עד הניצחון, לשנות את השיח בישראל משיח של רפיסות לשיח של ניצחון. אין לנו ברירה. אנו מבינים היטב: את מה שעידו התחיל עם החברים שלו צריך לסיים. להביס את החמאס והחיזבאללה. זוהי מלחמת קיום ועד שלא נסיים אותה לא נוכל להשתקם ולהיות עם נורמלי".

להרוש חשוב לציין כי: "אנחנו לגמרי בעד החזרת השבויים. יש לי ילדה שמשרתת בחיל השריון וכשאני רואה את תמונות התצפיתניות ליבי נשרף. אני רוצה להחזיר את כל השבויים לא פחות מכל אדם אחר, רק חושב שהשיח הנוכחי משחק לידי החמאס ועושה לנו נזק. אני חושב שחייבים להחליף את ההנהגה הצבאית והמדינית, יחד עם זאת אני בטוח שהם עושים הכל כדי להחזיר את החטופים וכל השיח בנושא רק משחק לידי החמאס".

מה אתה חושב על המצב היום?
"המצב היום עקום, לא ברור ונראה לעיתים לא מנוהל. אני איש קבע בחיל האויר. לחמתי בשבעה באוקטובר ביחידה. ניסיתי להשיג את עידו והבנתי מה קרה. חזרתי ליחידה יום לאחר סיום השבעה ואני נלחם עד היום. בתור איש צבא אני חושב שנכשלנו בשבעה באוקטובר וכעת אנחנו ממשיכים להיכשל ולעשות את אותן טעויות, חוזרים לימים של שישה באוקטובר. זה בא לידי ביטוי בהרבה אופנים, גם בעובדה שאנחנו לא מאוחדים. יש לנו אויב שמריח את החולשה ותוקף אותנו".

מה דעתך על מתן אות הנשיא לארגון אחים לנשק?
"הסכנה הכי גדולה היא שארגון כמו אחים לנשק מקבלים פרס. אם הם מקבלים פרס זה אומר שאנחנו מנציחים את הסרבנות ומעודדים אותה. ההבדל בין אחים לנשק לבן שלי זה שעידו לא התנה תנאים. הוא נלחם כמו אריה בלי תנאים. רץ לש"ג, חיסל מחבלים רבים ונהרג על קידוש המולדת. אחים לנשק סירבו להגיע והתגאו בכל חייל מילואים שהצהיר כי הוא לא מגיע למילואים בחיל האויר ובכל היחידות המובחרות.
לא מעט מחיילי המילואים שהגיעו בשבעה באוקטובר הגיעו לא כשירים למשימה כי לא היו במילואים".

"קבלת האות בשם חמ"ל אזרחי היא פגיעה אנושה במשפחות השכולות בכלל ובעם ישראל בפרט. אנחנו יודעים שמי שמתפעל את החמ"ל האזרחי הם האחים לנשק", אמר הרוש.

לדבריו: "אנחנו, 100 משפחות שכולות שאיבדו את יקירהן בחרבות ברזל, פנינו במכתב מסודר וביקשנו מהנשיא הרצוג לעצור את מתן האות. הנשיא הרצוג ידע שמדובר באחים לנשק, שהוא ארגון פוליטי מובהק. ביקשנו ממנו שלא יעניק להם את הפרס. אנחנו חושבים שלא ניתן לשכוח את הקריאה לסרבנות ואת העובדה המצערת שהם חלק מהסיבות והגורמים, יחד עם מנהיגות מדינית כושלת שהביאו אותנו למחדל הגדול של שבעה באוקטובר".