ישראל גנון, יו"ר ארגון נהגי האוטובוסים בישראל מבית ההסתדרות הלאומית, שוחח היום (שלישי) עם "מעריב" וסיפר על המהלכים שמוביל הארגון בשנים האחרונות למען הנהגים והציבור, וגם על יוזמה מפתיעה לפתרון המשבר הפוליטי הסוער בעניין גיוס החרדים

גנון חושף: "חסרים כיום אלפי נהגים. כאשר מדברים על חוק הגיוס אפשר בהחלט לפעול כדי לגייס חרדים לשמש כנהגי אוטובוסים וכמובילי טנקים. זהו פתרון שאנו שוקדים עליו בימים אלה. זו תהיה בשורה של ממש שתציל את ענף התחבורה הציבורית ואת עתידה של מדינת ישראל".

הפגנת חרדים נגד הגיוס  (צילום: איתי רון פלאש 90)
הפגנת חרדים נגד הגיוס (צילום: איתי רון פלאש 90)

הוא מוסיף ומסביר: "פועלים יחד עם משרדי הממשלה לפתרון משמעותי בגיוס החרדים כנהגי אוטובוס מה שיציל את הענף שלנו. זה צעד שיבטיח את עתיד המדינה, ייתן לצה"ל עוד אלפי נהגים וייתן לציבור החרדי מקצוע ראוי להתשלב בו. פועלים להצלחת המדינה - לא במילים אלא במעשים".

עד כמה משפיעה עליית מחירי הדלק על השימוש בתחבורה ציבורית של הישראלים?
"אנחנו יודעים שכל הישראלים מאוד אוהבים את הרכב שלהם. יחד עם זאת אנחנו נמצאים במציאות שבה יש עומס של רכבים פרטיים על הכבישים. בשל כך יש לשפר את התחבורה הציבורית כמו שאנחנו פועלים יחד עם משרד התחבורה בשנים האחרונות. תחבורה ציבורית חזקה מובילה לכלכלה חזקה".

כמי שהוביל את מחאות נהגי האוטובוסים לשיפור דמרטי בשכרם ובתנאיהם מה עוד צריך לעשות כדי שיהיה לכולנו פה טוב יותר?
"לפי שנתיים הרעדנו את מדינת ישראל בשביתת ענק של אלפי נהגים שנמשכה כמה שבועות. לא הגיוני שנהג שמסיע 50 נוסעים לפחות בכל רגע נתון ינהג 17 שעות ברצף ללא הפסקה ויצטרך לעשות את צרכיו בתוך דלי בלי אופציה לשתות כוס קפה. יש כל כך הרבה מה לשפר אבל שיפור והעלאת השכר שהובלנו הם צעד ראשון ובהחלט לא אחרון בנושא".

נוסעים מחכים לאוטובוסים (צילום: דוד קמחי)
נוסעים מחכים לאוטובוסים (צילום: דוד קמחי)

מה הצעדים הבאים לשיטתך כדי לשפר את התחבורה הציבורית?
"כדי לשפר את התחבורה הציבורית יש לפעול במספר רבדים. הראשון הוא ההכרה בנהגים כעובדי ציבור. רק אמש קבלנו את תשובת משרד המשפטים שמאשר את בקשתנו להכיר בנהגים כעובדי ציבור. פועל יוצא הוא שמי שיתקוף נהג ישלם על כך מחיר כבד, כאילו תקף שוטר או חייל. זה תיקון היסטורי שאנחנו מובילים בשנים האחרונות יחד עם השרה מירי רגב ומנהלי משרד התחבורה".

עוד הוסיף גנון: "בנוסף לכך, במציאות הביטחונית הנוכחית יש לשפר דרמטית את תחושת הבטחון של הנהגים והנוסעים כאחד. התחלנו לקדם את החזרת המאבטחים לאוטובוסים כפי שהיה במשך שנים בישראל. משרד התחבורה הקצה סכום ראשוני לפיילוט ומכאן נקווה שהעניין יתקדם".