מדי שנה מתקיים בירושלים בסוף חודש יוני אירוע ענק למשפחות לילדים עם צרכים מיוחדים ואורחיהן, כאירוע שיא בפסטיבל צמי"ד (צרכים מיוחדים) בעיר. לאחר התלבטות אם נכון לקיים את האירוע השנה, התקבלה החלטה כי למרות המצב - ואולי דווקא בגללו - המשפחות המיוחדות זקוקות יותר מאי־פעם לזמן של הפוגה, הנאה וזמן איכות משותף.

יותר מ־1,000 איש הגיעו לאירוע "משפחות צמי"ד מארחות בגן הבוטני", שנולד כיוזמה של עמותת קשר - הבית של המשפחות המיוחדות ומנהיגות ההורים הירושלמית שלה, שגייסה את מחלקת צמי"ד באגף חברה בעיריית ירושלים ואת הילה זיו העומדת בראשה, לטובת האירוע שהפך כבר למסורת.

זוגתו של יורי וולקוב שנרצח במעבר חציה: "עוד מדברת איתו, אני רוצה לחזור לחיים"
הפקקים שלכם חוזרים: הלילה ומחר - חסימות בכביש 1 ובנתיבי איילון | כל הפרטים

ההפנינג היה בסימן שילוב והכלה, ומלבד המשפחות המיוחדות הוזמן אליו גם הקהל הרחב. כך מצאו עצמם נפגשים ומשחקים יחד גם ילדים שלאו דווקא נפגשים בשגרה ולמדו להכיר אחד את השני.

האירוע כלל סדנאות מותאמות ומונגשות לכל המוגבלויות. גם הסבתות של עמותת קשר לקחו חלק בפינת שעת סיפור ונהנו לשבת עם הילדים על מחצלות ולהנעים את זמנם בסיפורים. עם סיום הסדנאות התכנסו המשפחות על הדשא מול האגם וצפו בהופעה לילדים.

"שמחנו לארח את כל המשפחות שהגיעו השנה לאירוע בגן הבוטני", משתפת מאיה סגל מנהלת פיתוח והכשרה בעמותת קשר. "התרגשנו מאוד לארח את הקהל הגדול שהגיע ולראות על פניהם של הילדים את השמחה, הממש לא מובנת מאליה בימים אלה".