דייגים שעוסקים בדיג ספורטיבי, דיג בצלילה חופשית, נתקלו בסוף השבוע ברשת דיג נטושה מול חופי תל אביב. הם דיווחו על כך ואפשרו לצוות המתנדבים הצוללים של "סיירת החוף" לטפל במפגע.

הצוות הוציא מהים לא פחות מכ־40 מטר של רשת דיג נטושה שלכדה בעלי חיים ימיים, דגים וסרטנים. באותו סוף שבוע נתפסו מספר דגי בטאי ברשת דייגים נטושה בחוף פלמחים, שאותרה על ידי מתנדב רשות הטבע והגנים שי מיניס.

מייסד סיירת החוף יוסף סגל מספר: "דיווחים רבים מגיעים מציבור הצוללים והדייגים בעיקר בחודשי הקיץ, כשכולם מבלים בים. הדיווחים של הציבור על מפגעים מסוג זה הם חשובים וקריטיים, לצורך טיפול והסרה בהקדם האפשרי, במטרה למנוע לכידה של בעלי חיים ברשתות. יש עלייה משמעותית בערנות ציבור משתמשי הים לנושא, וחשוב לשמר את הקשר עם אותם דייגים צוללים, שהם העיניים שלנו במים".

ברשות הטבע והגנים מוסיפים כי סיירת החוף הוכשרה על ידי הרשות להוצאת מפגעים מהים, שמירה על ערכי הטבע וניתוק פסולת מאלמוגים. הצטברות פסולת בים ובחופים היא בעיה גלובלית, ופוגעת בחופי העולם כולו. פסולת פלסטית בים (כגון חוטים, חבלים, שקים ושקיות) היא הגורם השני בגודלו בפגיעה בצבי הים שלחופי ישראל.

מרבית הפסולת (בין 60% ל־90%) המצויה בימים ובחופים היא פלסטיק, שכמעט אינו מתכלה. בעלי חיים ועופות ימיים עלולים להסתבך בפרטי פסולת שונים, או להיפגע כתוצאה מאכילה שלהם. בעלי חיים צמודי קרקעית עלולים "להתכסות" בפסולת ולהיפגע מכך. אם מצאתם מפגע בים או חיית בר פצועה דווחו למוקד רשות הטבע והגנים.