זה 50 שנה שארגון אליאנס - כל ישראל חברים (כי"ח) מפעיל בירושלים את מכון כרם להכשרת מורים, אשר מבין כתליו יצאו דורות של מחנכים. השנה, על רקע אירועי 7 באוקטובר, פתח מכון כרם את שעריו לרגל פתיחתם של גן עבור ילדי כפר מימון, בהקמתה של עמותת Early Sturters, ובית ספר, שהוקם על ידי כי"ח ועמותת מבוע עבור ילדי שלומי וקריית שמונה. וכך, בשטח לא גדול במיוחד, מוכשרים מורי העתיד לצד הילדים של היום.

"סיסמאות זולות ומילים ריקות": תושבי הצפון זועמים על גלנט
אלמוג מאיר ג'אן חזר הביתה: "אוכל להתחיל את השיקום שלי רק כשכולם יחזרו"

ד"ר רחל וולפיש, מנהלת מכון כרם, מספרת: "לצד המאמץ לקיים שגרה אקדמית בזמן מלחמה, אני חושבת שהאופן שבו למדנו והצטופפנו יחד - ילדים שאיבדו את בתיהם, לצד סטודנטים, שחלקם חזרו ממילואים ארוכים בעזה - היה השיעור הכי גדול שיכולנו ללמד השנה – קודם כל לתת מקום. לראות את מי שאין לו מקום, ולתת לו הרגשה שהוא שייך. וגם ראינו כמה כוח נותנת לכולנו היכולת להתכנס ולפתוח ספר למרות המציאות הבוערת שבחוץ".

המפגשים בין הסטודנטים לילדים סיפקו לסטודנטים הזדמנות ייחודית להתנסות מעמיקה עם חברה בשעת משבר. המציאות נכנסה לתוך חדרי הכיתות והפכה את לימודי ההוראה לרלוונטיים במיוחד ומחוברים לשטח.

"הישיבה על הדשא בהפסקה לצד ילדים וצוותי חינוך שאיבדו את ביתם ואינם יודעים מתי יוכלו לשוב, מייצרת חשיבה אחרת על חינוך ועל המשמעות החברתית והערכית שלו", אומרת וולפיש. "הכשרת מורים היא לא רק הכשרה מקצועית, אלא גם הכשרה רגשית וחברתית, והמפגשים הללו מאפשרים לסטודנטים להבין את התפקיד החשוב שלהם לא רק כמורים אלא גם כמובילי שינוי ומחנכים לחיים".