ערד, עיר השוכנת בפאתי מדבר יהודה, חווה בשנים האחרונות התחדשות ושינויים משמעותיים תחת הנהגתו של ראש העירייה, יאיר מעיין. חלפה כחצי שנה מאז נכנס לתפקידו, ומעיין פועל במרץ כדי לקדם פרויקטים חשובים שישפיעו על עתידה של העיר. בריאיון בלעדי, הוא משתף אותנו בהישגיו, בהתמודדויות ובתוכניותיו לעתיד הקרוב. מעיין מדבר גם על האירועים הסוערים שהתרחשו לאחרונה בישיבות מועצת העיר ועל היחסים המורכבים בין הקהילות השונות בעירו.

"אין לך את הזכות לפנות אליי": תומא סולימאן תקפה את האב השכול
גדעון סער חושף לראשונה: "בכוונתו של בנט לחזור לפוליטיקה"

שני אירועים בולטים התרחשו לאחרונה בישיבות מועצת העיר, אשר שיקפו את השסע בין קבוצות אוכלוסייה בעיר והציפו אותו כסערה המתחוללת בפוליטיקה המקומית. בהתייחסות לאירועים אלו, מעיין מציין בפנינו, כי "אובדן השלטון וההבנה שהעיר נמצאת בידיים טובות ורצה קדימה, גורמים לחברי מועצה לאבדן עשתונות". לדבריו, "העירייה משדרת כבוד הדדי וסובלנות בין התושבים והקהילות השונות", ועל כך יש להקפיד כדי למנוע מקרים דומים בעתיד.

באירוע הראשון חברת המועצה דיאנה גיטיס מ"ערד ביתנו" השליכה חפץ לעבר חבר מועצה מטעם אגודת ישראל. בתלונה שהוגשה בעקבות האירוע למשטרה ובמכתב שנשלח למפכ"ל וליועמ"שית בשם ארגון "בצלמו" שדרש לפתוח בחקירה נגד גיטיס, נטען שהתעלמות מהתקרית עלולה להביא להסלמה באלימות בחברה והועלה חשש שהמניע לתקיפה היה גזעני.

באירוע אחר שהתרחש אף הוא בישיבת מועצה רק לפני מספר ימים, חבר המועצה דודי אוחנונה מסיעת "יש עתיד" התבטא באופן מקומם, כלפי מתנדבי זק"א כשאמר: "בני היה לוחם בתוך עזה והבת שלי יושבת בקריה בבור כבר תשעה חודשים. הם לא משחקים ב'משחקי שקים' כמו אנשי זק"א".

יאיר מעיין (צילום: יח''צ)
יאיר מעיין (צילום: יח''צ)

אמירתו זו עוררה זעם בקרב חברי המועצה ובקרב משפחות הנרצחים. בעקבות הדברים, שלח מעיין מכתב ליו"ר מפלגת "יש עתיד", יאיר לפיד, בו דרש את הדחתו של אוחנונה וטען: "דבריו אלו מהווים פגיעה קשה וחמורה בזכרם של חללי צה"ל ואזרחים שנרצחו, נטבחו ונאנסו ע"י המחבלים ב-7/10. חילול זכרם במועצת העיר הוא שיא השפל שיהודי יכול לעלות בדעתו". 

לצד ההתמודדות עם האירועים הסוערים, מעיין מדגיש את הישגיו בקידומם של פרויקטים חשובים בעיר. הוא מספר בגאווה על שיווק אלפי יחידות דירות למגורים במחיר מטרה וצמודי קרקע, בשיתוף פעולה עם מִשְׁבַּ"ש ורמי. כמו כן, הוא מציין את קידום שיווקם של 25 מגרשים למפעלים חדשים באזור התעשייה.

הוא מדגיש את ההוצאה מהכוח אל הפועל של פרויקטים רבים בעיר שהיו תקועים תקופה ארוכה, ביניהם טיילת מואב, היכל התרבות בייגה שוחט ז"ל, חניון העירייה, שיפוץ השוק, שיקום תשתיות ומדרכות, והחלפת תשתיות גז טבעי. כמו כן, החלה עבודות להחלפת תשתיות חשמל בעיר והקמת מעון יום ובית הקהילות. בתחום החינוך, הוא מדווח על קידום תכנון להקמת ארבעה בתי ספר ומעל 20 גני ילדים.

אסיפה בערד (צילום: ערד ליין)
אסיפה בערד (צילום: ערד ליין)

מעיין מתייחס גם לתכנית שאושרה לאחרונה להקמת עיר חרדית חדשה בצפון הנגב. לדעתו, "הקהילה החרדית עוברת לגור בעיקר בקריית גת ולא מגיעה לערד, חוץ מחסידות גור. העיר החרדית החדשה שתקום דומה לעיר כסיף והביקוש לה נמוך יחסית ולא ישפיע על ערד".

יש לו בשורה חשובה לאנשי עירו והאזור, לדבריו, "עיריית ערד סיכמה עם משרד התחבורה ומנהל תכנון לקדם רכבת חדשה מערד לקריית המודיעין, שם תתחבר לרכבת לבאר שבע ותל אביב".