מתחילת שנת 2024 חלה עלייה של 11% במספר הולכי הרגל שנהרגו בתאונות דרכים לעומת התקופה המקבילה אשתקד, כך מתריעים בעמותת "אור ירוק". 

59 הולכי רגל נהרגו בתאונות דרכים מתחילת שנת 2024, לעומת 53 הולכי רגל שנהרגו בתאונות דרכים בתקופה המקבילה אשתקד. מהנתונים עולה עוד כי 60% מכלל הולכי הרגל ההרוגים השנה הם אזרחים וותיקים (26 הרוגים) וילדים (תשעה הרוגים). 

דרמה בכנסת: גלנט הודיע - צווי הגיוס לחרדים יצאו כבר בחודש הקרוב   
"אתם חשופים": חיזבאללה פרסם וידאו חריג על הבסיסים הרגישים של צה"ל  

מעבר חצייה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
מעבר חצייה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

שישה מהולכי הרגל שנהרגו השנה עת שנפגעו ממשאית וחמישה נהרגו מפגיעת אוטובוס. 64% מכלל הולכי הרגל נהרגו בכבישים בינעירוניים ו-31% נהרגו בערים.

ב"אור ירוק" מתריעים עוד כי אזרחי החברה הערבית מהווים כ-20% מכלל האוכלוסייה בישראל, אך הם היוו קרוב ל-30% מכלל הולכי הרגל ההרוגים מתחילת 2024. כלומר שיעורם בתמותה בתאונות דרכים גבוה בכ-50% מחלקם באוכלוסייה.

מפילוח נתוני "אור ירוק" על פי ערים עולה כי בת ים, תל אביב ועכו מדורגות בראש רשמית הערים המסוכנות להולכי רגל. בבת ים נפגעו 465 הולכי רגל בחמש השנים האחרונות. לפיכך, 0.72 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים בבת ים בהשוואה לכל אלף תושבים בכל שנה בממוצע.  

תל אביב-יפו נמצאת במקום השני עם 1,575 הולכי רגל שנפגעו בחמש השנים האחרונות. לפיכך 0.66 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים בתל אביב לכל אלף תושבים בכל שנה בממוצע.  

עכו במקום השלישי עם 133 הולכי רגל שנפגעו בחמש השנים האחרונות. לפיכך 0.52 הולכי רגל נפגעים בתאונות בעכו לכל אלף תושבים בממוצע בכל שנה.    

עפולה במקום הרביעי עם 158 הולכי רגל נפגעים בחמש השנים האחרונות – 0.51 הולכי רגל נפגעים לכל אלף תושבים בממוצע בכל שנה.   וחיפה סוגרת את החמישייה הראשונה והלא מכובדת של הערים המסוכנות להולכי רגל  עם 733 הולכי רגל נפגעים בחמש השנים האחרונות – 0.50 הולכי רגל נפגעים לכל אלף תושבים בממוצע בכל שנה.

בירושלים, העיר המאוכלסת ביותר בישראל, נפגעו 1,472 הולכי רגל בחמש השנים האחרונות (במקום השני אחרי תל אביב-יפו) אבל ביחס נפגעים לכל אלף תושבים, נמצאת בירת ישראל במקום ה-20 בהיפגעות הולכי רגל בתאונות דרכים עם 0.30 נפגעים לאלף תושבים.

ב"אור ירוק" ציינו עוד כי בחינת הערים הגדולות מהחברה הערבית, מעלה כי הן נמצאות בתחתית הערים המסוכנות להולכי הרגל. ברהט (מקום 33 ברשימה) נפגעו 65 הולכי רגל בחמש השנים האחרונות – 0.16 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים לכל אלף תושבים בממוצע בשנה. באום אל פאחם (מקום 34) נפגעו 42 הולכי רגל בחמש השנים האחרונות  - 0.14 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים לכל אלף תושבים בממוצע בשנה.

בנצרת, העיר הערבית הגדולה בישראל, נפגעו 37 הולכי רגל בתאונות דרכים בחמש השנים האחרונות – 0.09 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים לכל אלף תושבים בממוצע בשנה.

מבין הערים החרדיות, בני ברק נמצאת במקום ה-11 במדד הערים המסוכנות להולכי רגל, שם 473 הולכי רגל נפגעו בתאונות דרכים בחמש השנים האחרונות, לפיכך 0.46 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים לכל אלף תושבים בממוצע בשנה. 

ביתר עלית במקום ה-32 עם 57 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים בחמש השנים האחרונות -0.18 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים לכל אלף תושבים בממוצע בכל שנה. מודיעין עלית במקום ה-36 עם 40 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים בחמש השנים האחרונות - 0.10 הולכי רגל נפגעים לכל אלף תושבים בממוצע בכל שנה.

"מסוכן ללכת ברגל בישראל. הולכי הרגל הם אוכלוסייה פגיעה מאחר ואין להם שלדת ברזל שתגן עליהם. בכל מפגש בין הולך רגל לכלי הרכב הולך הרגל תמיד יפסיד", התריע מנכ"ל "אור ירוק", עו"ד יניב יעקב – "ככל שנפריד את הולכי הרגל מכלי הרכב, תחושת הבטיחות והבטחון האישי יגברו ויותר יבחרו לעשות שימוש ברגל על פני כי רכב אחרים. שנת 2024 היא מהקטלניות בעשור האחרון להולכי הרגל וזה מחייב את כלל הגורמים שאחראים על החיים שלנו בכביש להתעורר ולפעול למען הצלת חיי אדם".