רגע לפני חזרתה למילואים הגיעה ארייה עידן קומינס, בת 22, ליומיים של עשייה בשביל סובב כנרת, שבהם עמלה בחידוש סימון השביל במקטע באורך של 5 ק"מ, מחוף האון ועד חוף דגניה.

לדברי ארייה, היא שמחה לתרום להגנה על ביטחון המדינה, ובין לבין להמשיך בסימון שבילי הארץ ולהגן גם על הטבע. דניאל וקנין, רכז שביל סובב כנרת באיגוד ערים כנרת, בירך את ארייה על תרומתה לטובת המטיילים הצועדים בשביל כדי להתרשם מהטבע ונופי הכנרת המלאה, ובפרט בעת הזאת, כשהימה מושכת אליה מספר שיא של מטיילים ונופשים כתוצאה מהמלחמה בגבול הצפון.

נערכים למטיילים: התלמידים ניקו וטיפחו את "שביל סובב כנרת"
קסם על ים כנרת: האטרקציות שלא כדאי להחמיץ סביב האגם הלאומי

נופשים בחוף מפרץ אמנון בכנרת (צילום: אושרי בן דור, איגוד ערים כנרת)
נופשים בחוף מפרץ אמנון בכנרת (צילום: אושרי בן דור, איגוד ערים כנרת)

ארייה, בת לאם ישראלית ואב בריטי, גדלה בהונג קונג והתחברה לטבע כבר מגיל קטן. בגיל 18 עלתה לבדה לישראל כחיילת בודדה, ומצאה בטבע דרך מצוינת להכיר את הארץ ולהתחבר אליה.

בסדיר שירתה ארייה כמדריכת חילוץ והצלה, ועם שחרורה מהצבא עבדה בשמורת נחל תבור של רשות הטבע והגנים ובחינוך בקיבוץ גזית, ובאוגוסט 2023, זמן קצר לפני פרוץ המלחמה, החלה את עבודתה כמסמנת שבילים בוועדה לשבילי ישראל, הממומנת ומפוקחת על ידי החברה להגנת הטבע.

ב־7 באוקטובר קיבלה צו 8 ושירתה במילואים במשך שלושה חדשים. בתום המילואים טסה לבקר את הוריה בהונג קונג, ועם חזרתה לארץ שבה לעבודתה. כעת נקראה ארייה לחודש נוסף של מילואים, כמחלצת קרבית בפלוגת חילוץ והצלה של פיקוד העורף.

לוחמי מילואים באימון ברמת הגולן  (צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90)
לוחמי מילואים באימון ברמת הגולן (צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90)

שביל סובב כנרת הוא אחד הפרויקטים המרכזיים של איגוד ערים כנרת. השביל חובק את הכנרת, אורכו כ־65 ק"מ והוא מקיף 85% מחופי הימה, ומאפשר מעבר חופשי לחופים באמצעות שביל טיילות נוח ונגיש, לטיול רגלי ללא תשלום, בשביל מסומן, עם נופים ופינות חמד נסתרות.