טורניר אליפות אירופה בכדורגל, יורו 2024, יוכרע ביום ראשון, ומחקר ישראלי מעניין, שבדק את ההשפעה של טורנירים בינלאומיים קודמים, הגיע לתובנות בהקשר חיובי ולא צפוי.

חברת ביוקאץ' הישראלית, העוסקת בזיהוי ומניעת הונאות ברשת, עקבה אחרי הפעילות של מאות בנקים ברחבי העולם במהלך טורנירי המונדיאל והיורו, מ־2018 ועד 2022, ומצאה למשל כי במונדיאל ברוסיה 2018, במדינות שבהן יש עניין נרחב בכדורגל אפשר היה לזהות ירידה דרסטית בכמות הונאות הסייבר בזמן שהנבחרת של אותה מדינה משחקת.

"חולה על כדורגל": כצפוי, משחק הפתיחה של יורו 24 שבר את הרייטינג
צ'וס מתאו עומד להישאר בריאל, מאמן חדש בדרך לבארסה

למשל במקסיקו כמות ההונאות צנחה ב־87% בזמן משחקי הנבחרת, בברזיל ב־21% וכו'. "מה שמעניין וקצת משעשע זה שבאנגליה דווקא חלה עלייה של 24% בכמות ההונאות בזמן משחקי הנבחרת שלה אך  ההונאות אצלה דווקא פחתו בזמן המשחקים של רוסיה, דבר המראה כי התקפות הסייבר וההונאות באנגליה הגיעו בכלל מרוסיה", אומרים בביוקאץ'. 

במונדיאל 2022 בקטאר ארגנטינה הגיעה לגמר. ביום הגמר כמות ההונאות במדינה צנחה ב־93%. אפשר ללמוד מכך שההונאות בארגנטינה מגיעות מתוך המדינה ושה"סקאמרים" שם הם חובבי כדורגל. 

נבחרת ברזיל בכדורגל, משחקי המונדיאל (צילום: REUTERS/Peter Cziborra)
נבחרת ברזיל בכדורגל, משחקי המונדיאל (צילום: REUTERS/Peter Cziborra)

עוד נתונים מעניינים מראים שבמהלך יורו 2020 באנגליה היו פי שניים יותר עוקצים (כשמישהו ממש מתקשר או פונה בכתב וגורם לאדם לשלם כסף במרמה) מאשר הונאות (שימוש בפרטי אשראי או בנק שהושגו במרמה).

בימים של משחק כדורגל רואים שאורך הזמן שבמהלכו מבוצעים הן הונאות והן עוקצים התקצר דרסטית. "המשמעות היא שגם הפושעים רוצים לסיים בזריזות את עבודתם ולראות משחק, וגם הקורבנות נוטים לזרז שיחות טלפון כי צריך לחזור או להתכונן למשחק".