אקומיוניטי, תאגיד חברתי למחזור פסולת אלקטרונית, ערך בשבועות האחרונים תחרות איסוף של פסולת אלקטרונית בעשרות רשויות מקומיות.
מנתוני התאגיד עולה כי נאספו עשרות טונות של פסולת אלקטרונית על ידי כ־3,000 תלמידים ב־110 כיתות שונות, שהשתתפו ונחשפו לתוכנית חינוך והסברה של התאגיד, והפכו לשגרירים של הנושא בקרב מעגלים נוספים של בני משפחותיהם, חבריהם וסביבתם הקרובה.

במועצה האזורית בני שמעון מעלים הילוך בהכנות לקראת קליטת קהילת בארי
המסעדנים בצפון זועקים לעזרה. המדינה? ממשיכה למרוח

הזוכים בתחרות הם תלמידות ותלמידים מחטיבת הביניים אלראזי בג'לג'וליה, שאספו 630 ק"ג פסולת אלקטרונית; מבית הספר היסודי עלומים בקריית אונו עם איסוף של 250 ק"ג, ומבית הספר ניצנים בחדרה על איסוף של 180 ק"ג. מנהלת ניצנים ורד חזן אומרת: "התלמידים שלנו אומנם זכו בתחרות, אבל מי שזכתה באמת היא איכות הסביבה בישראל. התהליך שעברו התלמידים אצלנו במסגרת ההדרכות של אקומיוניטי עודד אותם לקחת את הנושא החשוב הזה צעד קדימה".

בתי הספר הזוכים קיבלו שני מחשבים ניידים מחודשים לשימוש בית ספר, שהורכבו על ידי אנשים עם מוגבלות. לילך אלעטר, מורה למדעים בעלומים, מספרת שאצלם תלמידי כיתה ה2 הובילו את התחרות בבית הספר, כיוון שזו כיתה ששמה דגש על מנהיגות אקולוגית: "התלמידים העלו את המודעות בכל השכונה, אם זה בתליית פלאיירים, כתבה על התחרות בקבוצות וואטסאפ של השכונה ועוד, וההשקעה של התלמידים אכן השתלמה".

רונן יואלי, מנכ"ל אקומיוניטי, מספר: "השינוי מתחיל מהדור הצעיר. יש להם את הכוח לשנות את התנהגות הציבור. כשמכשיר אלקטרוני עם כל המתכות שבו או סוללה נטמנים באדמה עם פסולת ביתית רגילה נוצר זיהום חמור. לכן יש למחזר סוללות ופסולת אלקטרונית. אנחנו מאמינים שבאמצעות הסברה נכונה נוכל להטמיע את הידע ולחולל שינוי".