חברת Cytactic, שהקים ד"ר נמרוד קוזלובסקי, אשר פיתחה פלטפורמה המאפשרת מוכנות וניהול משברי סייבר, מודיעה היום על גיוס SEED בהיקף של 16 מיליון דולר בהובלת Evolution Equity Partners קרן הון הסיכון המובילה בתחום הסייבר. גיוס ההון הראשון ישמש לחיזוק ופיתוח הטכנולוגיה של החברה ויאפשר התרחבות גלובלית הכוללת את הרחבת השותפויות המקצועיות של החברה בארץ ובחו"ל.

בתקופה בה גוברת המודעות לאיומי סייבר, מחקרים מראים כי רוב החברות אינן עמידות ולא מתפקדות בצורה מספקת, במקרה שמשבר סייבר אכן קורה. פלטפורמת ה-SaaS של Cytactic מציעה פתרון מקיף המשלב מוכנות למשבר, תגובה והתאוששות מותאמים לפרופילים עסקיים וסיכונים משתנים. היא מאפשרת לארגונים להתמודד עם האיומים הגוברים על עסקיהם במקרה של משבר סייבר בעזרת מתודולוגיה פשוטה הכוללת את כל בעלי התפקיד הרלוונטיים.

הפלטפורמה של Cytactic נוצרה כתגובה להפסדים ולנזקים ההרסניים שחווים ארגונים רבים עקב אירועי סייבר. רבים מהנזקים נובעים מחוסר תיאום בין בעלי התפקידים, זרימת מידע לקויה, תהליכי קבלת החלטות מורכבים כשזמן התגובה הנדרש הוא קצר, מעורבות של בעלי עניין ועוד. 

חברת המחקר והייעוץ המובילה Gartner חוזה כי עד שנת 2025, 75% מארגוני ה-IT ייתקלו במתקפות סייבר. לאור הפסד ממוצע בגובה 8.64 מיליון דולר בשנה שעברה מאירועי דלף מידע, הרגולציה הולכת ומחמירה בארה"ב ובאיחוד האירופי. כתוצאה מכך, נושא האחריות האישית של ה-CISO ונושא הביטוח הופכים לקריטיים, ומדגישים את הצורך הדחוף בעמידות חזקה של ארגונים בהתמודדות עם משברי סייבר.

בנוסף, חברת Gartner הציגה לאחרונה מחקר המדגיש כי הכנה והתמקדות במוכנות וניהול משבר סייבר הם גורמי מפתח להגדלת הסיכויים לתוצאה מוצלחת בטיפול באירועי סייבר מורכבים: "תכנון תגובה וקיום תוכנית חירום רשמית של צדדים שלישיים, הגדילו את יעילות ניהול סיכוני הסייבר מצד שלישי ב-42% ו-43% בהתאמה."

יובל בן-יצחק, שותף ב-Evolution Equity Partners: "הפלטפורמה של Cytactic מפחיתה את איום הסייבר הגובר ומסייעת למנהלים ולמובילים עסקיים להתכונן, להתאמן ולעמוד בדרישות הרגולטוריות ובדרישות המבטחים, המורכבות הגוברת בהכנה, ניהול והתאוששות ממשבר סייבר נהיית כואבת וקשה יותר לפיצוח מאי פעם. לא מספיק לדעת כיצד לחקור ולהגיב למשבר עם צוות IR טכנולוגי - נדרשת פעולה רוחבית בארגון עם מעורבות של בעלי תפקידים רבים, מה שמקשה עוד יותר על ניהול וניווט מוצלחים במשברים" 

מייסד ומנכ"ל Cytactic, ד"ר נמרוד קוזלובסקי: "ההישגים של צוות Cytactic בניהול מוצלח של משברים רבים מדגישים את צורך השוק הקריטי והעכשווי בשוק הסייבר. אנחנו גאים לשתף פעולה עם Evolution Equity Partners וההשקעה הזו תאפשר לנו להתרחב גלובלית ולהרחיב את רשת השותפויות המקצועיות שלנו."

ליאור ברש, CISO בחברת Cognyte: "בשנת 2024 הנחת המוצא חייבת להיות שחלק ממתקפות הסייבר לא תעצרנה, ולכן, מוכנות מראש וניהול נכון בעת משבר סייבר הם רכיבים חיוניים בתוכנית המוכנות הארגונית. הם הופכים לפקטור המרכזי בהיערכות ה-CISO בעשור הקרוב. כשחיפשנו בCognyte פתרון כולל להיערכות לקראת משבר סייבר ולניהולו, מצאנו בCytactic את המענה המושלם. המערכת ענתה לכל צרכינו:  יכולת להטמעת הנחיות ישימות לביצוע ומותאמות ספציפית לתנאי החברה שלנו עם פריסה מלאה לכל היבטי המוכנות למשבר סייבר, לכל בעלי התפקידים הרלוונטיים. המערכת מאפשרת מוכנות לכל תרחיש איום, הטמעת פרוטוקולי מסרים ותקשורת, והדרכות  וסימולציות מותאמות לכל תרחיש המוצגות ספציפית לכל בעל תפקיד בחברה בעת משבר והכל באופן מונגש , מפורט ונוח לשימוש גם למי שלא מגיעים מהתחום. זוהי מערכת שמתאימה הן בתרגול והן בעת אירוע לשמש כפתרון אפקטיבי, נוח לשימוש ובהיר וכל זאת באמצעו של כאוס של משבר סייבר״.