עמותת שראכה הביאה לישראל משלחת של אינטלקטואלים, משפיענים, ואקדמאים כחלק מתוכנית הדגל שלה לקידום סובלנות באמצעות חינוך על השואה בעולם הערבי והמוסלמי. המשלחת שוהה בישראל כבר מיום ראשון, ה7/7. מדובר בקבוצה של מנהיגים צעירים ממרוקו שבחרה להגיע לישראל כהצהרה אמיצה ומביעה תמיכה ביחסי ישראל-מרוקו ודו-קיום יהודי-מוסלמי, למרות העלייה הגוברת של האנטי-ישראלי בעולם הערבי והמוסלמי לאחר ה-7 באוקטובר.

לאחר הסיור במוזיאון עצמו סיפר דניאל וואיצ'ק מנכ"ל מוזיאון ידידי ישראל על הפעילות הרבה של המוזיאון במאבק באנטישמיות בעולם "בנוסף להיותו אתר תיירותי משמש מוזיאון ידידי ישראל כפלטפורמה ציונית למאבק בתנועת החרם נגד ישראל  BDS ובאנטישמיות ומרבה לעסוק בהגברת המודעות לתמיכה ההיסטורית של הנוצרים אוהבי ישראל במדינת ישראל" והודה להם על שהגיעו ועל מה שעושים כדי לסייע למאבק באנטישמיות במרוקו. 

בהמשך עלה השר עמיחי שיקלי, שר התפוצות שסיפר להם על מצב המדינה היום מבחינת המלחמה, מבחינת החזיתות הקיימות- המאבק בקיצונים המוסלמים שמעוניינים לפגוע בכל היהודים בעולם באשר הם והבהיר שיודע שמעשי הזוועה שהתקיימו ב7 באוקטובר אינה דרך האיסלם. השר שיקלי הודה לחברי הקבוצה ממרוקו על כך שהגיעו לארץ דווקא בתקופה זו כשיודע שחלקם מסתכנים בחייהם שכן הם מדווחים ללא הפסקה על הביקןר בישראל, על האתרים ההיסטוריים בהם מבקרים, על המיפגשים עם האנשים במדינה כולל אנשי היי טק ומנהיגים שונים וכמובן ועל הביקור באתרי מתקפות הטרור מה7 באוקטובר. השר שיקלי ענה על שאלות שנשאל לגבי סובלנות, לגבי תחושותיו אם ישראל תנצח ומה הצפי שלו לעתיד.

שיקלי ועמותת שראכה  (צילום: ג'וש ארונסון)
שיקלי ועמותת שראכה (צילום: ג'וש ארונסון)

פייסל מראוואני ממרוקו סיפר כי הוא מרגיש ציוני וכי הביקור בארץ רק חיזק את הקשר שלו לישראל "אני אוהב את ישראל ומרגיש ציוני. באנו כדי להראות לעם ישראל שאנחנו איתו וכי עברתם שואה שניה. הייתי באושוויץ ואני מרגיש שבאמת ה Never again  קרה. הזוועות שקרו ב7 באוקטובר אסור שישכחו. אני מקווה שאוכל לסייע ולהשפיע על בני עמי המרוקאים שאוהבים את עם ישראל ומרגישים שאנחנו בני דודים. עם ישראל חי!".