אומנם שנת הלימודים תשפ"ד הסתיימה זה עתה, אבל בעמותת חסדי נעמי כבר נערכים לשנת הלימודים הבאה, שתיפתח בספטמבר הקרוב עם הפרויקט "תיק מלא", שיוצא לדרך בפעם ה־11.

שנקר פותחת בית ספר לתקשורת חזותית
טרגדיה: בן 50 מטבריה איבד את ההכרה ומת

במסגרת הפרויקט העמותה מחלקת אלפי ילקוטים איכותיים וציוד הכרחי לילדים ממשפחות מעוטות יכולת מכל הארץ, במטרה להבטיח שכל ילד יוכל להתחיל את שנת הלימודים מצויד בכל הכלים הדרושים להצלחה.

בחסדי נעמי אומרים ל"מעריב": "העלויות הגבוהות של ציוד לימודי הן נטל כלכלי כבד על משפחות רבות מדי שנה, ויש משפחות שבהן יש יותר מילד אחד הזקוק לציוד. במיוחד השנה יש עלייה בביקוש בעקבות מלחמת חרבות ברזל, שהשפיעה על בתים רבים בישראל".

 "תיק מלא" נולד ביוזמת יו"ר העמותה הרב יוסף כהן, שגדל בעוני רב וזוכר היטב את הרגשת האין. הוא מספר: "כשהייתי ילד הלכתי לבית הספר עם שקית ניילון, ובה עיפרון, מחברת יחידה וכריך עם מרגרינה. מה שמיוחד בפרויקט שלנו הוא שהילד מגיע לנקודת החלוקה ביחד עם ההורים כדי לבחור את התיק שהוא רוצה, וזה נותן לו תחושה טובה וחשק לחזור לבית הספר. מלבד הילקוט הילד מקבל גם קלמר חדש, מוצרי כתיבה שונים, מחברות וגם משהו מתוק לשנה החדשה".

תשובה כברה, מנהלת מחלקת רווחה בעמותה, מוסיפה: "אנחנו גאים להוביל את פרויקט "תיק מלא". בעולם שבו פערים חברתיים־כלכליים הולכים ומתרחבים, הפרויקט הוא צעד משמעותי בדרך לשוויון הזדמנויות לילדים מרקע כלכלי קשה. ציוד חדש ואיכותי מעניק לילדים תחושת גאווה, ביטחון עצמי והתחדשות בתחילת השנה ואף מוטיבציה להישגים לימודיים.

"הציוד שאנחנו רוכשים נקנה כולו בזכות התרומות מהציבור שפותח את כיסו וליבו. עלות ערכה לילד עולה כ־250 שקלים, וכל תרומה מוערכת. אנחנו מקבלים מדי שנה מכתבי תודה מהילדים, וכשילד כותב לנו: 'עכשיו אני מתרגש לחזור לבית הספר', הלב שלנו מתרחב. אנחנו קוראים לכולם לעזור לעוד ילד לפתוח את שנת הלימודים בהרגשה טובה".

לתרומות למבצע כנסו לקישור: http://www.giusim.co.il/he/projects/3971