במהלך כינוס שדולת הכנסת שנערך היום (שני) לזכר הנרצחים במסיבת הנובה, משפחות הנרצחים זעמו ויצאו מהאולם. חלק מהמשפחות קרעו את חולצתם כדי להמחיש את גודל התסכול על אוזלת ידה של הממשלה בהנצחת הנרצחים.

שמעון בוסקילה, אביו של ירדן ז"ל אמר: "זה כבר 9 חודשים שההנצחה לא מתקדמת, לא קורה כלום, אני מרגיש שאני נמצא ביום הראשון של השבעה ועל זה אני קורע. אנחנו כאן כדי לדאוג למורשת ולהנצחה, אני מבקש מכם אל תאבדו אותנו".

'תמונות בדמותם' לזכר נרצחי הנובה: "היצירות ממחישות את מי שהיו"
העולים החדשים למען הנצחת נרצחי הנובה: "חשוב לי ברמה האישית"

הדס שמל, אחותה של שרון הירש ז"ל, הוסיפה: "אני קיבלתי בירושה לגדל את שלושת ילדיה כאחותה הצעירה. כל מה שאני מבקשת שמישהו ייקח אחריות על ההנצחה כי יער רעים, שאדמתו ספוגה בדם יקירינו הוא אזור מפורז וללא שום אחריות".

דיון מיוחד בכנסת  (צילום: לשכת אלהרר)
דיון מיוחד בכנסת (צילום: לשכת אלהרר)

הילה אביר, אחותו של לוטן ז"ל, הוסיפה: "אנחנו לא מבינים איך במקום להתעסק באבל הפרטי שלנו אנחנו צריכים לרדוף אחרי רשויות ומשרדי הממשלה כדי לקדם הנצחה. בשיניים גרמנו לחלקכם להגיע לכאן. רעים הפך לשטח הפקר, רוצים לדבר על זה שקמנו בוקר אחד והמיגוניות היו צבועות ואפילו אמורות היו להיות מפונות?".

עוד זעמה אביר והוסיפה: "ושנדבר על המכוניות השרופות שנערמו אחת על השנייה באוויר הפתוח? לא ייתכן שיקרו דברים מאחורי גבן של המשפחות השכולות. אנחנו מרגישים כמו כדור פינג פונג בין קק"ל, למנהלת תקומה, למשרד המורשת, לנתיבי ישראל".

יו"ר משותפת של השדולה, ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד), אמרה: "משפחות רבות מנסות להתמודד עם החלל שנפער בחייהן דרך הנצחת אהוביהם. חוסר האמון הופך עמוק יותר. לצערי, מאבקי כוחות בתוך הממשלה יוצרים ואקום שמשאיר את המשפחות תלויות באוויר. אנחנו לא מוותרים על הנצחה ראויה של יקיריכם".

שירה שפירא, נציגת משרד המורשת ואמו של ענר ז"ל, שנרצח במסיבה אחרי שניסה להציל חיים, אמרה: "בראש ובראשונה אנחנו עושים הכל על מנת לא לאבד מידע, לשמר ולתעד כל מה שאפשר. אנחנו מחכים לתקציבים האלה ואנחנו עושים כל שביכולתנו כדי להביא החלטת ממשלה בנושא ההנצחה".

יואל אלבז, נציג משרד רה"מ, הוסיף: "אנחנו עושים לילות כימים כדי להביא את החלטת הממשלה הטובה ביותר בנושא ומשרד רה"מ ימונה על הקמת תאגיד הנצחה. עוד אין לנו תוכנית מפורטת".