מנהלת תקומה חתמה היום (שני) באמצעות החטיבה להתיישבות על הסכם הדיור הזמני של קיבוץ חולית בקיבוץ רביבים שבמועצה האזורית רמת נגב.

מהשלכות המלחמה: גדל מספר המשפחות הסובלות ממצוקה כלכלית
מחקר מגלה: שותפות בין־גזעית מגבירה את הלגיטימיות של מחאות חברתיות

כחלק מהתוכנית, יבנו 61 יחידות דיור לטובת משפחות הקיבוץ ומבני ציבור שונים ביניהם מבנה התכנסות, משרדים להנהלת הקהילה, מתחם עבודה מרחוק לתושבים ומתחם לחינוך הבלתי פורמלי, אשר צפוי להשתלב בחינוך של מועצה אזורית רמת נגב. בנוסף, יוקצו מבנים לחניכי המכינה הקדם צבאית המהווים חלק מקהילת הקיבוץ. 

בזמן הקרוב יושלמו עבודות הבניה בשטח, כאשר במקביל יחל תהליך הריהוט של יחידות הדיור וכניסת התושבים לדירותיהם. התהליך נעשה בשאיפה שילדי הקיבוץ יוכלו לפתוח את שנת הלימודים הקרובה כסדרה בקיבוץ. 

במסגרת מתווה הביניים, מנהלת תקומה תספק מענק הצטיידות לכל משק בית בסכום כולל של עד 80,000 ש"ח ליחידת דיור. בנוסף, כל תושב עתיד לקבל דמי מחייה וכלכלה חודשיים בסך 1,173 ש"ח לכל נפש. בנוסף, המנהלת תממן את תשלומי השכירות והכלכלה, כדוגמת ארנונה, ותוספות שונות בהתאם לצרכיהם הייחודיים.

מעבר למשאבים שיוקצו ע"י מנהלת תקומה, קיבוץ חולית צפוי לקבל שירותים שונים מהמועצה בקיבוץ רביבים, ביניהם שירותי חינוך ועוד. יש לציין כי מעבר זה הוא פתרון זמני לטווח הביניים עבור היישובים. המנהלת והקיבוץ פועלים להשלמת השיקום והשדרוג הדרושים כדי להחזיר את הקהילה בחזרה ליישוב הקבע בהקדם באפשרי.

המנהלת מודה לראש מועצת רמת נגב ערן דורון, לקיבוץ רביבים, לחטיבה להתיישבות, למשרד הבינוי והשיכון ולגופי הממשלה השונים על שיתוף הפעולה שהביא לתכנון המעבר באופן מיטבי.