על רקע הדיווחים בדבר הפסקת המשא ומתן לעסקה לשחרור חטופים בעקבות ניסיון החיסול של מוחמד דף ודיווחים סותרים לפיהם בכיר  בחמאס טען כי "העסקה תלוי בנתניהו ובממשלתו" מתח יוסי כהן, חבר בפורום "עד הניצחון" ואביו של עמית כהן ז"ל, שנרצח יחד עם ארוסתו נורל ואחותה רויה ז"ל במסיבה "נובה" בקיבוץ רעים ב-7 באוקטובר, ביקורת חריפה בריאיון ל"מעריב" על ההחלטה לעצור את החיילים החשודים ברצח מחבל הנוח'בה, וקרא "לעשות הכל כדי שצה"ל ימשיך את העבודה שהוטלה עליו ללא הפרעות".

ספר לי על עמית ז״ל.
"עמית היה ילד של בית, ילד שקשור מאוד למשפחה. בעל אינטליגנציה רגשית גבוהה, חבר טוב ונאמן, איש עם הרבה חברים שמאוד עזר למי שצריך. ילד אופטימי שהאימרה שלו הייתה 'יהיה בסדר'. הוא היה ילד חרוץ ועבד במקביל בכמה מקומות בירושלים, ב'זאפה' וב'מסעדת קדמא'.
עמית היה בן 25 במותו, הוא ונורל ארוסתו סיפרו שהם הולכים למסיבה בערבה. אנחנו חזרנו יום קודם מחו"ל, אשתי חזרה עם קורונה ונשארה בבית".

האם החשודה ברצח בנה משתפת פעולה בחקירה, בן זוגה מסר עדות: פרטים חדשים
מאוטוסטרדה לקטסטרופה: חמאס בנה במו ידיו את מלכודת המוות שלו

"בשבת בבוקר הלכתי לבית הכנסת ושם שמעתי שיש בלאגן בדרום. חזרתי הביתה ואשתי סיפרה לי שעמית שלח הודעה שהוא במיגונית והכל בסדר, אבל שאין תקשורת מאז. אמרתי לה 'אין ילד'. לקחתי את הטלפון, למרות שאני שומר שבת, לקחתי את המפתחות של הרכב, לקחתי חבר טוב שגם הוא דתי ולא שאל שום שאלה ונסענו לבית החולים בבאר שבע. לא הייתה מיטה שלא עברתי. נכנסתי לחדר ניתוח, חדר טראומה, חיפשתי את עמית ולצערי לא מצאנו אותו".

מתי הודיעו לך?
״ביום ראשון בשעה 22:00 קבלתי טלפון שזיהו את  הגופה. הגעתי לשורה וחיכיתי עד 05:30 בבוקר ואז אמרו לנו שעדיין אין זיהוי ודאי. ביקשתי שיעדכנו כשיזהו בוודאות ונסעתי הביתה. נעזרתי בשכן שלי, חבר טוב שהוא מפקד זיהוי פלילי של ירושלים, הערתי אותו ב-07:00 וביקשתי את עזרתו. ב12:00 הודיע לי שיש זיהוי ודאי, אבל נאלצנו לחכות עד ההלוויה".

איך החיים מאז?
"אין חיים. המשפחה כבר לא משפחה. אנחנו שבורים".

מכוניות שרופות במתחם הנובה ברעים (צילום: חיים גולדברג פלאש 90)
מכוניות שרופות במתחם הנובה ברעים (צילום: חיים גולדברג פלאש 90)

מה דעתך על המצב?
"אנחנו חייבים לשנות את המשוואה, תושבי הדרום לא צריכים להיות לבד במערכה, גם לא תושבי הצפון. תושבי מדינת ישראל באשר הם צריכים לחיות בביטחון מלא בביתם. אנחנו צריכים לדרוש שכל אזרח במדינה ירגיש בטוח, בלי צורך במיגוניות ובלי חשש להסתובב ברחובות המדינה.
חייבים לעשות הכל כדי שצה"ל ימשיך את העבודה שהוטלה עליו ללא הפרעות מצד הפצ"רית, היועצת המשפטית לממשלה או גופים שונים שעושים רעש רקע שפוגע בביטחון המדינה ובחיילים. חייבים להמשיך עד הניצחון, לא פחות מזה".

כניעת מחבלי נוח'בה (צילום :דובר צה"ל)

"לא יתכן שחיילים שלנו ואזרחים שיצאו ב-7 באוקטובר להגן על המדינה יעצרו באמתלה של רצח מחבלי נוח'בה. איפה ישמע דבר כזה? לאן הולכת המדינה שלנו? האנשים האלה עשו הכל כדי להגן על כולנו כולל המשפטנים, השופטים, הפרקליטים, כולם! אנחנו נעשה הכל ונעמוד לצד כל הגיבורים והגיבורות שפעלו בימים הקשים האלה של אוקטובר השחור. לא ניתן לאף אחד לפגוע בהם. חשוב לי לחזור ולומר- הבן שלי שנרצח ב'נובה' לא מת לשווא! חייבים להמשיך הלאה עד הניצחון".