במסגרת שיתוף פעולה חדש בין עמותת "למענם - רופאות ורופאים למען שורדי שואה" לבין הפקולטה למדעי הרפואה והבריאות באוניברסיטת תל אביב ו־Tau Impact, עורכים סטודנטים לרפואה ביקורי בית אצל שורדי שואה.

הביקור נועד לאפיין את הצרכים הרפואיים של ניצול השואה, בדיקת תנאי המחיה ושגרת הטיפול שלהם וכן הפגת בדידותם. במידת הצורך הסטודנטים מפנים את השורדים להמשך טיפול וסיוע של הרופאים בעמותה. עמותת למענם, שעליה פורסם לראשונה ב"מעריב", הוקמה לפני ארבע שנים על ידי יו"ר העמותה כיום ד"ר תמרה קוליץ.

העמותה מנגישה שירותים רפואיים עבור שורדי שואה ללא עלות בכל רחבי הארץ, ומתנדבים בה יותר מ־1,200 רופאות ורופאים מומחים בתחומים שונים. היא מעניקה לשורדים שירותים בתחום הקדמת תורים, סיוע בבירוקרטיה רפואית, ביקורי בית של רופאים מומחים וניידת טיפולים מתקדמת המגיעה לבתיהם. חלק מהפניות הרפואיות המגיעות למוקד העמותה מעלות לסדר היום במקביל לסיוע הרפואי שלו נזקקים השורדים גם צרכים הקשורים בהפגת בדידותם.

בשיחה עם "מעריב" מספר מנכ"ל למענם רז אביטן כץ כי "אנחנו מעוניינים לשמור עם השורדים על קשר רציף ולייצר מעקב למצבם הרפואי בשגרה. עבור הסטודנטים, מלבד הערך המוסף, אנחנו מספקים היכרות עם עולמם הרפואי וצורכיהם של שורדי השואה".

מרכזת הקורס "רפואה בראייה חברתית" בחוג לחינוך רפואי של אוניברסיטת תל אביב ד״ר הדס קידר מוסיפה כי "היכולת להתייחס להפגת הבדידות לצרכים הפיזיים והנפשיים היא זכות גדולה וחשובה. חשיפה ליכולת הזאת כבר בשלב מוקדם של הלימודים היא אבן דרך בפיתוח דור רופאים המחויבים לבריאות השלמה של מטופליהם".

מוקד העמותה זמין לפניות שורדי שואה במספר 3191*