באוגוסט 23' חזרה האמנית מור פלד אל הקיבוץ בו גדלה, ניר יצחק שבעוטף עזה, לאחר שנים של מגורים במרכז. אם לתינוק שרק נולד אז ולילד בן שלוש, קיוותה מור להקים קן משפחתי שיזכה באיכות חיים.

המסר ממקסים בן ה-11 שניצח את מחלת הסרטן כבר פעמיים
טבעת בת כ-1,800 שנה, שעליה חריתה של אלת המלחמה, התגלתה על ידי נער בכרמל

המציאות הזו נגדעה חודשיים לאחר מכן כשבבוקר ה-7 באוקטובר היא מצאה את עצמה תחת ענני אי וודאות כשמחבלי חמאס יורים מכל עבר, רוצחים חברים שאיתם גדלה, ולוקחים בשבי אחרים.

למרבה המזל מור ומשפחתה שהסתגרו בממ"ד במשך שעות רבות, ניצלו מהגורל המר שפקד מאות משפחות אחרות באותו יום. בימים שלאחר מכן היא עברה להתגורר במלון באילת, מנסה להרגיל את עצמה למצב החדש שלא מאפשר לה ליצור כפי שהייתה רוצה.

אחרי שעברה להתגורר ביישוב הקהילתי אשלים ותוך שהיא מתאוששת, החלה מור ביצירת התערוכה הבאה שלה, "הרוח המערבית", המשלבת עבודת פיסול ווידיאו ונפתחה השבוע ב"מרכז אדמונד דה רוטשילד" בתל אביב. אוצרת התערוכה היא רותם קפלן.

"חודש אחרי 7 באוקטובר, התחלתי לשחק בדימויים שהיו לי בטלפון, ולתקשר עם הבינה המלאכותית. זה אפשר לי לחזור לאיזושהי עשייה. לאט לאט זה התפתח לפרקטיקות של עבודה עם כל מיני תוכנות, שהפכה לתערוכה שאני מציגה ומשלבת שני דברים שאני מאוד אוהבת, וידיאו ופיסול", מספרת מור למעריב ומוסיפה: "אחרי אירוע כמו זה שעברנו נאחזים באמנות ובחיים. אני לא מרגישה שאני צריכה בעבודה שלי להתייחס למה שקרה. מה שעברתי קיים שם והוא נוכח, גם אם בוחרים שלא לדבר עליו".