מירב תשומת הלב התקשורתית הופנתה בסופ"ש האחרון לפיצוץ הכטב"מ בתל-אביב שאירע לפנות בוקר שישי. שוב, למדו תושבי הדרום (והצפון) שלאירוע בודד ב'מדינת תל-אביב' משקל עודף למול אירועים רבים ושיבוש שגרה וצער רב הכרוכים בהם, המתרחשים בפריפריה. מעריב מצא לנכון להביא את קולותיהם.

רון וקנין מבאר-שבע אומר בסרקזם: ״אתמול בלילה הזמן עצר מלכת, ״פיצוץ בתל אביב״. פיצוצים שבתור תושב הנגב המערבי כבר לא מלחיצים את אחרון הילדים פה, העירו מדינה שלמה".

מגיח מתוך הים וגורם לפיצוץ אדיר: תיעוד מזווית חדשה של פגיעת הכטב"ם בתל אביב
ישראל מיצתה את יתרונה הצבאי על חיזבאללה, ומכאן אפשר רק לרדת | ג'קי חוגי

"הכטב"מ שהתרסק בלב המדינה הוא אירוע שצריך להדהד חזק, איך הצליחו לחדור את מערכות ההגנה שלנו בצורה הזו?", אך טוען: "אם בכטב"מ הראשון שחדר לישראל היו מעירים את המדינה במשדרים מיוחדים, אולי תגובת מקבלי ההחלטות הייתה שונה".

לדבריו, "במדינה שלנו מה שלא מעיר את תושבי תל אביב אפשר להכיל, ומה שחודר חלילה לתל אביב זה קו-אדום שצריך לחקור ולהגיב באופן לא מידתי ומיידי". לתפיסתו: "ברגע שהגישה הזו תשתנה, המדינה תהיה יותר בטוחה ובעלת הרתעה". 

זירת פגיעת הכטב''ם בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
זירת פגיעת הכטב''ם בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

אייל בריבם ממושב אוהד מתוסכל ועצוב: "שתושבי הדרום והעוטף בפרט סוג ב׳ גם בחיי אדם. נדרש שהממשלה תבין שללא ביטחון בדרום, אף מקום במדינה לא יהיה בטוח. הגבול יגיע מהר מאוד למרכז". 

דניאל קרקוזוב, מאשדוד מתבייש בהתנהלות התקשורת ביחס לאירועים הביטחוניים. לדבריו, הדוגמא הקלאסית לכך היא פגיעת הכטב"מ, שלצערי גבתה חיים. "באותו לילה הייתי ער וממש זמן קצר אחרי הפיצוץ כל מהדורות החדשות נפתחו עם מבזקים והתחילו לדווח על האירוע".

הוא שואל, "אם הנפילה הייתה בצפון, האם היו פותחים מהדורות באמצע הלילה? במה תושבי המרכז שונים מאיתנו תושבי הדרום והצפון?" דניאל קובע: "ההפליה הזו, בין תושבי הדרום/צפון למרכז, חייבת להיפסק! היא רק מגדילה את הקרע בעם". 

זכוכיות שהתנפצו בפיצוץ בתל אביב (צילום: נועם פלקאסא/TPS)
זכוכיות שהתנפצו בפיצוץ בתל אביב (צילום: נועם פלקאסא/TPS)

אבנר צביאלי, מקיבוץ נגבה מאמין שרק כשמקבלי ההחלטות יפנימו שדין העוטף והצפון שווה לדין ת"א, יבוא סיום למלחמה וישובו החטופים. "תמיד כשמדובר במרכז, תשומת הלב התקשורתית תהיה גדולה הרבה יותר״, הוא אומר בצער.

תמיר דהן, מציין "כתושב אופקים ואחרי מה שחווינו כאן ב-7.10, אירוע שזעזע את המדינה, אני ער למה שהכטב"מ שהתפוצץ לראשונה בתל אביב גרם, ומצליח להבין איך הגענו ל-7.10. מזה 9 חודשים, כל יום בדרום, נפגעים אזרחים בנפש מאיום שב ונשנה, אבל כשזה קורה בתל אביב, מתחילים במשדרים מיוחדים. המפונים הרבים כבר לא פותחים מהדורות".

שברי זכוכית מהאירוע בתל אביב (צילום: נועם פלקאסא/TPS)
שברי זכוכית מהאירוע בתל אביב (צילום: נועם פלקאסא/TPS)

דהן פוסק בצער: "אין לי ספק שדין תל אביב לא כדין הערים האחרות", ותוהה, "למה מחכים? ל-1200 הרוגים באירוע אחד לא בתל אביב, כדי לגמור את האיום הזה?. המדינה צריכה לשנות גישה באופן מידי. זה אירוע חמור, אבל תושבי נהריה וקריית-שמונה חווים אותו על בסיס יומיומי".