במהלך ישיבה מיוחדת של ועדת הכלכלה על הקטל הגובר בכבישים, הודיע חבר הכנסת בועז טופורובסקי, על התפטרותו מראשות ועדת המשנה, שעובדת תחת ועדת הכלכלה. טופורובסקי נחשב במשך שנים פעיל בסוגיה זו, בין היתר בשל כך שאחותו נהרגה בתאונת דרכים. מידי שבוע הוא נוהג למנות במליאת הכנסת את נתוני התאונות ושמות ההרוגים של אותו השבוע.

טופורובסקי אמר בוועדה: "השיא בכמות הנפגעים בתאונות הדרכים אינו ״מזל רע״ כי אם תוצאה של שנים של הזנחה פושעת של הנושא ע״י הגורמים האמונים עליו. בעלי התפקידים איבדו את החמלה, את הרגישות לחיי אדם וכתוצאה מחוסר העשייה שלהם, חיים נקטלו. אין קיום לוועדה שלא מקבלת התייחסות רצינית מהממשלה וממקבלי ההחלטות. ועדה מפקחת שאף אחד לא מתייחסת אליה, היא לא וועדה, היא עבודה בעיניים. ואני לא רוצה לקחת חלק בתיאטרון הזה". 

את המלחמה הכי גדולה במדינה אפשר למנוע | אוריאל לין
הקטל בכבישים: 2024 השנה היא הקטלנית ביותר במספר תאונות הדרכים
הרוג אחד בשבוע בממוצע, מעל 6 אלף פצועים: אלו נתוני הקטל בדרכים ל-2023

עוד הוא הוסיף: "המצפון שלי לא מאפשר לי לישון בלילה. אני לא רוצה להמשיך להיות חלק מההצגה הזו. אני מבקש לשנות ולהשפיע ולא לקבל תפקידים. לכן החלטתי להתפטר  מראשות הוועדה. אמשיך לפעול למען הבטיחות בדרכים, אמשיך לזעוק את זעקתם של אלו שנשכחו, אמשיך להיאבק ולשנות, גם ללא התפקיד שבמצב הנוכחי הוא חסר תוכן".  

תאונות דרכים (צילום: מאיר ועקנין, פלאש 90)
תאונות דרכים (צילום: מאיר ועקנין, פלאש 90)

בעקבות הודעתו של טופורובסקי, הגיבו בארגון נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות הלאומית: "אנו מצרים על התפטרותו של ח״כ טופורבסקי וקוראים לו לחזור בו מהתפטרותו. לצערנו אנחנו מתריאים שוב ושוב על המלחמה היום יומית שמתנהלת ברחבי ישראל ואין קול ואין עונה. הצפי עד סוף השנה הוא ל-450 הרוגים, שיא שלילי של כל הזמנים. אנו קוראים לממשלה לאשר לאלתר את התכנית של ארגון הנהגים לצמצום תאונות הדרכים . הכתובת על הקיר ומישהו חייבים לעצור זאת בטרם מספרי ההרוגים רק יעלו ויעלו״.