יד לבנים, הארגון היציג להנצחת חללי מערכות ישראל ולטיפול במשפחות השכולות, פנה יחד עם משרד הפנים לשר האוצר בצלאל סמוטריץ', בבקשה דחופה להגדיל את השיפוי למתן הנחות בארנונה למשפחות שכולות.

במכתבי הארגון צוין, בין היתר, כי מתחילת המלחמה האחרונה ועד כה נפלו על הגנת המולדת כ־755 חללים, ובהתאמה הצטרפו למשפחת השכולות מספר עצום של משפחות חדשות - גדול משמעותית ממספר המשפחות השכולות שהתווספו לארגון ב־16 השנים האחרונות גם יחד.

לפני חודשיים קיימו ראשי יד לבנים פגישת מטה עם שר הפנים משה ארבל (ש"ס), בנושא, והשר ארבל הביע נכונות לסייע ולקדם את הנושא מול האוצר. כיום, ההנחה בארנונה עומדת על66.6%, אך היא מוגבלת לשטח של עד 70 מ"ר בדירה שמתגוררות בה עד ארבע נפשות ול־90 מ"ר בלבד בדירה שבה מספר הנפשות גבוה יותר.

"אנו מבקשים לקדם שינוי בתקנה זו ולהגדיל את ההנחה בשיעור 66.6%, כך שתחול על שטח של עד 125 מ"ר בדירה. לשם כך, אנו זקוקים לשיפוי ייעודי מהממשלה", אומר אלי בן שם, יו"ר יד לבנים, ומוסיף: "מאז פרוץ המלחמה מתמודדות משפחות שכולות עם קשיים יומיומיים ומתקשות להסתגל לחייהן החדשים, הן מבחינה רגשית והן מבחינה כלכלית. יד לבנים מנסה זה שנים לתקן את העיוות הקיים בתקנה, שאינו תואם את מציאות חייהן של המשפחות, והצורך לתקנו מקבל כיום משנה תוקף וחשיבות".