לדברי יוזמי הפרויקט, הסיירת נוצרה מתוך הבנה שהקיטוב החברתי ברשתות מסוכן לביטחון ישראל, ופועלים יחד בהפצת תכנים מלכדים ומעוררי תחושת שותפות. יותר מ־1,500 ישראלים פועלים בסיירת מדי יום ודואגים לקדם את "מכונת הדבש", כפי שהם מכונים אותה, מול מכונת הרעל המשומנת מכל הצדדים והדעות שפועלת במרחב הרשתות.

איך זה עובד: משתתפי קבוצת הבסיס של הסיירת, שמונה כ־300 משתתפים ממגזרים ומחנות שונים, מעלים בכל יום פוסטים בפייסבוק ובאינסטגרם שהמסרים שלהם הם של לקיחת אחריות אישית ולא פוסטים מאשימים, כאלה שלא מכחישים אתגרים אבל נותנים תקווה מעשית. כך נוצר רובד ראשון של מסרים מלכדים.

בשלב השני נבחרים פוסטים המופצים בקבוצת סיירת הרשתות של הרבעון הרביעי, המונה כאמור כ־1,500 משתתפים. חברי הסיירת נכנסים בתוך שעה לפוסטים שהופצו, מסמנים לייק, מגיבים זה לזה, משתפים - ובכך מעלים חשיפה לפוסטים שמפיצים תכנים מלכדים ומעוררי תחושת שותפות. הרבעון הרביעי היא תנועת המונים אזרחית כלל ישראלית, הפועלת ל"מעבר הדמוקרטיה הישראלית מפוליטיקה של הכנעה וניצחונות לפוליטיקה של הכנסת אורחים ופתרונות".

התנועה הוקמה בשלהי 2022 כדי להבטיח את שגשוגה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית המיטיבה עם כלל אזרחיה, והיא מורכבת מכל קצוות הקשת הפוליטית והמגזרים בחברה. מטרתה, כפי שמגדירים הפעילים, היא "לרתום את הרוח הישראלית כדי לעצב יחד עם עשרות אלפי ישראלים את הקומה הבאה של המדינה: טובה יותר, חזקה יותר ומלוכדת יותר".