קיבוץ ניר עוז נפגע באופן קשה מהמתקפה בבוקר 7 באוקטובר. כרבע מאוכלוסיית הקיבוץ נרצחה או נחטפה לעזה, 70% מהבתים נשרפו, והקיבוץ עומד ריק מאז. אלון בוטבול ועדן פיינברג, מעצבים ובוגרי האקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל, העבירו את שנת הלימודים האחרונה בין המילואים לספסל האקדמיה. כשנדרשו לבחור נושא לפרויקט משותף, הדהדו המראות מניר עוז בראשם - והם החליטו ליצור ספר על הקיבוץ.

הפרויקט החל בעקבות ביקור של אלון בניר עוז, שם התרשם מיופיו של הקיבוץ למרות ההרס הרב. המעברים בין הלימודים למילואים היו מאתגרים, והפרויקט הפך עבורם לתרפיה רגשית. בביקורם הראשון בקיבוץ ליוותה אותם עירית, חברת קיבוץ. במקום לתעד את ההרס, התמקדו השניים בצילומי הצמחים הירוקים שצמחו בין ההריסות.

הספר כולל שלושה פרקים מרכזיים. הפרק הראשון מוקדש לגן הבוטני, שאותו גילו בעת שהותם בקיבוץ. הגן הוקם על ידי רן פאוקר בשנות ה־60, וגדלים בו צמחים בתנאי מדבר קשים. הפרק השני מספר את סיפורו של אבי, ממקימי הקיבוץ, שהשתתף בהגנה על הקיבוץ בשבת ההיא.

והפרק השלישי מתמקד בריטה, שמשקה את הצמחים של שכניה הנעדרים ושולחת את תמונותיהם כדי לעודד את תושבי הקיבוץ. "כשסיירנו בקיבוץ, לא יכולנו להתעלם מהיופי, מהצומח ומהטבע הפראי שנגלה בין הבתים. לצד כל אלו, השקט, היעדרותם של האנשים ורעשי הלחימה מעבר לגדר היוו דיסוננס קשה לתפיסה", אומרים אלון ועדן.

במהלך הפרויקט תיעדו את כל דלתות הקיבוץ, מה שהפך לספר המכיל 196 צילומי דלתות, המשקפים את הריק והכאב בקיבוץ, אך גם את התקווה והחיים. על מנת להפיץ את הסיפור של ניר עוז ולהעניק עותק לכל בית בקיבוץ, פתחו השניים מימון המונים באתר הדסטארט וקוראים לציבור לתמוך.

כדי לתמוך בפרויקט בהדסטארט חפשו בגוגל: "ניר עוז הספר", או גלשו לכתובת - https://headstart.co.il/project/79554. לדבריהם, "הסיפור ייגע בהרבה אנשים. הצמחייה שבין הבתים השרופים מסמלת את החיים, את הגאולה שבתוך האבל הבלתי נתפס".