אלו"ט (אגודה לאומית לילדים ובוגרים עם אוטיזם) יוצאת ביוזמה מקורית, שבמסגרתה תיפתח לקראת שנת הלימודים הקרובה מכינה מיוחדת לגמלאים שתעסוק בליוויי ילדים ובני נוער על הרצף האוטיסטי.

בימים אלה יצאה העמותה בקול קורא לגמלאים בגילי 60־75 שמחפשים עשייה משמעותית ונתינה לצד פיתוח, לימוד והעצמה אישית. המשתתפים, שייבחרו בהליך קבלה מסודר, יזכו להכשרה מקיפה ומקצועית בתחום האוטיזם, כולל הרצאות וסדנאות מעשיות, מפגשים עם מומחים בתחום האוטיזם ועוד.

בנוסף, המשתתפים יקבלו הזדמנות לפתח תוכניות שיקדמו את נושא האוטיזם בארץ וליזום פרויקטים שיתנו מענים ייחודיים לילדים ואנשים על הרצף במסגרות השונות של אלו״ט ברחבי הארץ. 

סתיו אייזיק, ראש תחום מתנדבים באגף משאבי אנוש באלו״ט, מספרת: ״חלק גדול מהעובדים והמתנדבים במסגרות אלו"ט הם צעירים עם הרבה נשמה, אך לצדם תמיד היו בין המתנדבים שלנו גם גמלאים שהגיעו כבודדים ולא כקבוצה מאוגדת ומאורגנת.

"הניסיון שלנו עם הגמלאים עד כה הוא מוצלח מאוד, מדובר באנשים שיש להם המון לתת, ולרוב הם מתמידים לאורך שנים. לכן חשבנו על דרך שבה נוכל לחבר אותם באופן מסודר יותר לאלו"ט וליצור מסגרת מיוחדת שתאפשר להם חוויה של למידה, גיבוש חברתי, יזמות ותרומה לקהילה, והכל כקבוצה. מכאן נולד רעיון המכינה שתיתן להם הזדמנות להשפיע באופן משמעותי על חייהם של ילדים ובוגרים על הספקטרום האוטיסטי". 

המכינה, שצפויה להיפתח ב־1 בספטמבר, מורכבת מחצי שנה של מפגשי לימוד שבועיים באחת ממסגרות אלו"ט באזור המרכז, כולל הרצאות של מיטב אנשי המקצוע של אלו"ט.

במקביל, כל משתתף יגיע לפי נוחותו ליומיים בשבוע להתנדבות. במחצית השנה השנייה, ועל בסיס הידע והניסיון שצברו, כל אחד מחברי המכינה ייזום פרויקט משלו באחת המסגרות של אלו"ט ברחבי הארץ – במעון יום שיקומי לפעוטות (אלוטף), בבית לחיים (הוסטל), במרכז תעסוקה של אלו"ט או במועדונית לבני נוער על הרצף.