אחרי הצלחת המחזור הראשון של תוכנית 'פיתוח מיקרו-עסקים בהובלה נשית לקידום תרבות של שלום' המפגישה יזמיות יהודיות וערביות: עמותת יוזמות עתיד, יוזמת המיזם , תפעיל את התוכנית ברמה הארצית ותפתח קבוצות משותפות של יזמיות יהודיות וערביות. הקבוצה הראשונה תצא לדרך כבר ביולי הקרוב, בחיפה.  

התוכנית, במימון הסוכנות האמריקאית לפיתוח בינלאומי (USAID) , הובילה במחזור הראשון תהליך הכשרה משותף של נשים יהודיות וערביות ממערב ומזרח ירושלים וסייעה להן בהקמה ובניהול עסקים בבעלותן. תהליך ההכשרה כלל קורס שבמסגרתו הועברו תכנים עסקיים כגון: גיבוש הרעיון העסקי, בניית חזון, המחרה, מיתוג ושיווק, התנהלות פיננסית ועוד. לאחר הקורס, היזמיות המשיכו לתהליך מנטורינג אישי במטרה להמשיך ולקדם את העסק שלהן. בתוכנית לקחו חלק בשנה שעברה כ-350 נשים, מחציתן ערביות ממזרח ירושלים ומחציתן יהודיות משאר חלקי העיר. מדובר בנשים בגילאי 25-50, ששואפות לעשות את הצעד המשמעותי לקראת הפיכתן לבעלות עסק עצמאי. היזמיות מלוות על ידי מאות מנטורים/ות מתנדבים/ות, שגם הם עוברים הכשרה בעמותה. 

בעקבות ההצלחה הורחבה השותפות בין יוזמות עתיד לארגון ה- USAID לרמה הארצית. הקבוצה הראשונה תיפתח בחיפה והיא תכלול 84 יהודיות וערביות, בהמשך התוכנית תתרחב לערים מעורבות נוספות במטרה לייצר מרחב נשי-עסקי משותף. היקף התוכנית המתוכנן הוא רחב ביותר ויגיע לכדי 1,000 יזמיות, מחציתן ערביות ומחציתן יהודיות, על פני תקופה של שלוש שנים

צופית גורדון, מנכ"לית יוזמות עתיד: "אנחנו מתרגשות לקראת הרחבת התוכנית לאזורים נוספים. המפגש שנוצר בין נשים יהודיות וערביות הוא מפגש בין נשים שהבינו את הכח בתהליך המשותף, שגילו את הדמיון באתגרים שהן מתמודדות איתן, שצמחו מהיכולת ללמוד זו מזה. זה מפגש שיש בו גם הרבה אופטימיות ותקווה. זו תקופה קשה לעסקים הקטנים, ולנשים מהפריפריה הגאוגרפית והחברתית, הוא קשה פי כמה. אנחנו מודות לשותפים שלנו על האפשרות לייצר עבורן עבורן מרחב של צמיחה וגדילה בדרך לעצמאות כלכלית אמיתית". 

איימי טוהיל-סטול, מנהלת משלחת USAID לגדה המערבית ועזה: "אנו גאים להמשיך את שיתוף הפעולה שלנו עם יוזמות עתיד באמצעות מענק זה. העשייה שלנו תומכת בשיתוף פעולה של נשים ערביות ויהודיות, באמצעות קשרים אלו אנו מגשימים את המטרות של חוק MEPPA (החוק האמריקאי לשיתוף פעולה לשלום במזרח התיכון). במיוחד בזמנים מורכבים אלו, יצירת חיבורים בין קהילות מגוונות חשובה מתמיד על מנת שנוכל לקדם דו קיום, שלום ותקווה לעתיד.