כ-30 אלף ילדים ובני נוער מהמועצות של יישובי עוטף עזה שפונו ישתתפו בקייטנות הקיץ שתפעיל החברה למתנ"סים כזרוע ביצוע של משרד החינוך. הקייטנות נפתחו הבוקר ופועלות במתחמי הפינוי, במועצות המפונות וכן ביישובי העוטף בהם חזרו התושבים להתגורר. טל בסכס, מנכ"ל החברה למתנ"סים: "נמשיך ונדאג למפונים ולעוטף ישראל בכל צרכיהם כל עוד נדרש לכך - ובתקווה שכולם יוכלו לחזור לבתיהם בהקדם האפשרי"

למעלה מ-30,000 ילדים ובני נוער, מגיל גן עד י"ב מהיישובים המפונים בדרום ובצפון, ישתתפו במהלך חופשת הקיץ בקייטנות ומסגרות חינוכיות. הקייטנות יופעלו על-ידי החברה למתנ"סים, המשמשת כזרוע ביצוע של משרד החינוך ובמימון המשרד, ללא עלות להורים, זאת בדומה לקייטנות פסח וחנוכה שהפעילה החברה למתנ"סים עבור משרד החינוך בכל מוקדי המפונים.

הפוגה מהמציאות: מחנות קיץ מיוחדים לנוער מפונה
מנצחים איתו הכל: עמיר בניון בקליפ עם ילדי העוטף המפונים
שליש ממפוני הצפון והדרום העידו: שינוי לרעה במצבנו הנפשי

בתוך כך, יופעלו מסגרות העשרה חינוכית וחברתית לתלמידי גני הילדים וכיתות א'-ו' וכן לבני הנוער בכיתות ז' עד יב' בכל רחבי הארץ, עבור תלמידים שפונו מבתיהם בצפון או בדרום בהחלטת ממשלה, בשל מלחמת "חרבות ברזל". 

מדובר בפעילויות מגוונות מותאמות לכל גיל, ויתרה מכך, יכללו הפעם קורסים מקצועיים לבנות ובני הנוער בתחומי שוק הון, איפור, עיצוב שיער ועוד. בנוסף, יושם דגש רב על פעילויות חווייתיות לימודיות, שמטרתן לסייע בהשלמת וצמצום פערים לימודיים שנוצרו במהלך השנה, בתחומי אנגלית, מתמטיקה, וכן יושם דגש מיוחד בקייטנות על מתן מענים רגשיים. פעילויות אלה יתלוו לפעילות הקייטנות המגוונות של החברה למתנ״סים, שכוללות טיולים, אטרקציות, קייטנות מוסיקה, גלישה, גיימינג, סנפלינג, רכיבה על סוסים או נינג׳ה.

קייטנות המפונים (צילום: החברה למתנסים)
קייטנות המפונים (צילום: החברה למתנסים)

הקייטנות מתקיימות החל מה-22.7 עד ה- 15.8 בישובי הדרום, ישובי הצפון ובשאר הארץ במלונות ובבתי הספר הזמניים. 

נעמה ששון מפונה משדרות שהוריה החליטו כרגע שלא לשוב לעיר מספרת על הקייטנה: "אני חושבת שהקייטנה מצד אחד היא טובה, כי זה יכול להפיג סוג של מתח ולעזור להורים אבל זה גם קצת עצוב כי בקיץ שעבר היינו בקייטנה בבית שלנו. במיוחד כשאני חושבת על זה שלא כל החברים שלי מהבית ספר כאן ואני מתגעגעת אליהם. אבל נותנים לנו את המקום הבטוח ואני חושבת שיכול להיות כיף".

מיקה, תלמידה נוספת מקיבוץ סעד משתפת אותנו על היום הראשון בקייטנה: "הקייטנה התחילה ממש כיף, הייתה לנו פעילות עם מתקני מים, אני כאן עם רוב החברים שלי ומקווה שיהיה לנו פה טוב".

טל בסכס, מנכ"ל החברה למתנ"סים, אמר כי: "מאז השבעה באוקטובר פועלת החברה למתנ"סים ומעניקה שירותים מגוונים עבור ציבור המפונים מהדרום והצפון. החברה מפעילה חוגים ופעילויות מעשירות, מופעי תרבות והופעות, לצד הפעלה של מסגרות חינוכיות, לרבות גני ילדים, פעוטונים וקייטנות בחופשים. אני מודה למשרד החינוך על שיתוף הפעולה ועל מימון הפרויקט החשוב הזה, נמשיך ונדאג למפונים בכל צרכיהם כל עוד נדרש לכך - ובתקווה שכולם יוכלו לחזור לבתיהם בהקדם האפשרי".