אתמול (שני) הודיעה הממשלה על שינוי פרסונלי במנהלת תקומה, שהפתיע רבים מתושבי עוטף עזה. בימים הקרובים יסיים משה אדרי את תפקידו כראש מנהלת תקומה, וימשיך לתפקיד ראש הוועדה לאנרגיה אטומית. מנכ"ל משרד ראש הממשלה, יוסי שלי, ימלא את מקומו של אדרי עד לתחילת כהונתו של האלוף (במיל') יפתח רון-טל, שביקש להיכנס לתפקיד בעוד מספר שבועות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לשינוי ואמר: "אני מבקש להודות למשה אדרי על עבודתו המסורה והתגייסותו למשימה הלאומית, ומאחל לו הצלחה רבה בהמשך עשייתו החשובה אל מול האתגרים הביטחוניים שאנו ניצבים בפניהם".

מחוץ למדינת תל אביב: "אנחנו לא חלק מישראל - לאילת אין צדק"
תעלומה באשקלון: גופת גבר כשלגופו קשור חפץ כבד נמשתה מהים 

בתגובה לכך, תנועת "עתיד לעוטף" הביעו את מורת רוחם וזעמם מהמצב שנוצר, וטענו כי המהלך מותיר את תושבי האזור ללא ראש מנהלת מתפקד לשבועות הקרובים. נזכיר, שהתנועה האזרחית החדשה הושקה בחודש מרץ השנה, כתנועה א-פוליטית שמטרתה לסייע בשיקום ובבנייה מחדש של העוטף, לאחר הבנה מצידם שלא ניתן לסמוך על גורמים אחרים. 

צעדה מיוחדת באשכול למען השבת החטופים (צילום: דוברות אשכול)
צעדה מיוחדת באשכול למען השבת החטופים (צילום: דוברות אשכול)

היום התנועה פרסמה את ההצהרה הבאה: "אי אפשר להשאיר חבל ארץ שלם שעבר את הגרוע מכל ללא ראש מנהלת מתפקד. אנו מצפים מממשלת ישראל לשים את העוטף לשם שינוי בראש סדר העדיפויות. כבר חודשים שמנהלת תקומה מנסה לשקם את האמון שהופר בין המדינה לתושבי ותושבות העוטף ובמהלך אחד נדמה שהכל נזרק לפח".

עוד נכתב, "שיקום לא נעשה ביום אחד, אנו זקוקים לראש מנהלת קבוע ויציב על מנת שכלל עובדי מנהלת תקומה יוכלו להתעסק בשיקום וחידוש העוטף באופן מיידי. אנחנו דורשים מבוגר אחראי: בין אם זה אדרי שיישאר בתפקיד עד כניסת ראש מנהלת קבוע או התחלת חפיפה בטווח זמן המיידי עם יפתח רון-טל. בן גוריון אמר, בנגב ייבחן העם בישראל. אנחנו אומרים, בעוטף ייבחן העם בישראל. אל תפקירו אותנו בשנית".

ממנהלת תקומה נמסר בתגובה: "ראש מנהלת תקומה משה אדרי ממשיך בתפקידו עד כניסתו המלאה של יוסי שלי וזאת לאחר חפיפה מסודרת. מנהלת תקומה ממשיכה במרץ על כלל אנשיה לפעול למען תושבי החבל ולקדם את שיקום ופיתוח חבל תקומה וכך תמשיך לעשות. ראש מנהלת תקומה משה אדרי ימשיך לעמוד לרשות המנהלת ככל שידרש".