לאחר חודשי לחימה ארוכים, ומגוון אתגרים אישיים ומקצועיים, עשרות רבות של משרתי מילואים – בעלי ניסיון וידע בעולמות הייצור, שרשרת האספקה והתפעול –  נפגשו פנים אל פנים עם המגייסים וקיבלו הזדמנות להשתלב במשרות משמעותיות הזמינות עבורם.

במפגש מרגש שהתקיים באתר טבע בשוהם, הגיעו למעלה מ- 100 אנשי ונשות מילואים לאירוע השמה ותעסוקה משמעותי עם כמה מהחברות והגופים הגדולים במשק, וביניהן, טבע, שטראוס, תנובה, חברת חשמל, משרד הביטחון, התעשיה האווירית, רפאל, אלביט מערכות, כתר, סודה סטרים, Kimberley-Clark, קבוצת לובינסקי, Padagis ו-Orian, במטרה להשתלב בשוק העבודה, ולהתניע מחדש את הקריירה, וזאת לאחר שירות ממושך של לחימה, ולעיתים אף תוך מחיר אישי ומקצועי כבד. כידוע, החודשים האחרונים היו מורכבים מאד, גם עבור אנשי המילואים שעלו על מדים ויצאו לשרת את המדינה – משך חודשים – לצד קריירה ושגרת עבודה מסודרת, שתקופת המילואים הארוכה עיכבה ואף קטעה.

האירוע התקיים בהובלת 'הפורום הישראלי לתפעול וניהול שרשרת אספקה', עם שותפים מקבוצת My-Team ועמותות 'נפגשים' ו-'אחריי', חברת 'טבע' וקהילת 'המילואימניקים'.

לאחר מיון והתאמה של כ-500 קורות חיים למשרות הפנויות, משרתי המילואים נפגשו עם בכירי ומגייסי החברות הגדולות, וניתנה להם הזדמנות לשמוע אודות משרות פתוחות המתאימות לכישוריהם וניסיונם – לרבות בתחומי הניהול – בתפעול, לוגיסטיקה, רכש, שרשרת האספקה והייצור, ולחזור לשגרת עבודה משמעותית, תוך השתלבות מיטבית בחזרה במשק. המפגשים היו אפקטיביים ועשרות מילואימניקים ומילואימניקיות כבר נמצאים בתהליכי גיוס בחברות השונות. 

בנוסף, ניתנו למשתתפים טיפים שיוכלו לסייע להם בתהליכי חיפוש עבודה יעילים, בהתאמה לאתגרים הייחודיים אותם חווים אנשי המילואים.

אופיר חרובי סאל  במילואים, "  בעיתות אלה מחמם את הלב לקבל תמורה בדמות כנס מושקע לכבודנו , אנשי המילואים שמקריבים מזמנם מאז ה-7.10 ונראה שהמשק כולו התגייס למעננו - תודה לכל הגופים שהיו שותפים למיזם"

שירי מרקוביץ, משרתת במילואים בחטיבת הניוד: ״אחרי מעל 200 יום מילואים, ומקום עבודה שעזבתי, קבלתי כ"כ הרבה כח מהתחושה שגם במגזר העסקי מוקירים אותי כמילואימניקית!  ומההבנה שיש מאחורי את קהילת המילואימניקים שדואגת להוביל שינוי ולתמוך בי במעטפת מדהימה. אפילו יצאתי עם ראיון עבודה מחר בצהריים."

תמי רוזיליו, סמנכ"לית מש"א טבע בישראל: "זה הזמן לומר תודה למילואימניקים ולמילואימניקיות שלנו – ששומרים עלינו סביב השעון כבר 10 חודשים – לא רק במילים אלא גם במעשים. כל החברות והארגונים שהשתתפו במפגש נחושים לקלוט את אנשי ונשות המילואים המתאימים, שערך המחויבות כבר טבוע בהם"

תא''ל אלי עזר, ראש מטה אט''ל, הוסיף: "העוצמה של העם שלנו נובעת מכוחם של אנשי המילואים המופלאים שלנו."

דוד סולומון, מייסד ומנכ"ל תנועת 'נפגשים' וקהילת 'המילאומניקים': "עומד בפנינו אתגר גדול לשנות את סדר היום החברתי, ומי אם לא אנשי ונשות המילואים היקרים שלנו שיעמדו בחזית גם ביום שאחרי".

אמיר סטרוגו מנכ"ל עמותת אחריי! "מתחילת המלחמה עשרות אלפי בוגרי עמותת אחריי התגייסו למילואים בהם הם משרתים סבב אחר סבב, בנוסף, גויסו 71% מאנשי הצוות של העמותה, חלקם שילמו את המחיר הכבד ביותר, שכן העמותה שכלה 51 מבוגריה, חלקם נפצעו בגוף או בנפש. כולם ככולם הגנו וממשיכים להגן על המדינה מתוך מחויבות ומסירות למדינה, מתוך השאיפה להמשיך להשפיע על צביונה של החברה הישראלית, לתרום תרומה משמעותית ולדאוג לעתיד בטוח וטוב במדינה".