שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ וח״כ אלמוג כהן נפגשו היום (רביעי) עם ראש עיריית אופקים יצחק דנינו ודנו בנוגע לסיום עבודת הוועדה הציבורית למתן סיוע לנפגעים מהאירועים שהתרחשו ביום שבעה באוקטובר ומסירת המסקנות לשר האוצר.

ח"כ כהן, שמתגורר בעיר וגם לחם בה באותה שבת שחורה אמר: "הסיוע המבוקש לתושבי העיר הוא הרבה יותר מכסף. הכסף הוא רק נדבך בעיני, המשמעות העיקרית היא זה החיבוק שהמדינה מביאה לתושבי העיר". 

ח"כ אלמוג כהן: "אסור להפקיר את תושבי אופקים בשנית"
שוחחתי עם ראש הממשלה נתניהו בנושא הפיצויים לתושבי אופקים

לדעתו ההכרה באופקים ובתושביה עד היום הייתה מצומצמת. "מבחינת טכנית אופקים נפלה בין הכיסאות. העיר איננה נמצאת בקריטריונים של פינוי בהחלטת ממשלה". 

עוד הוסיף כהן: "רק לאחר שהחרמתי את ההצבעות בכנסת והפכתי שולחנות בוועדות, התחלתי לקדם את המתווה ביחד עם שר האוצר שאמר לי שאני פשוט צודק. הוא נרתם ונכנס מתחת לאלונקה". 

אלמוג כהן (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
אלמוג כהן (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

כשנשאל כיצד ניתן לסייע לעיר בשיקום? כהן מפרט: "פיתוח תשתיות חוסן, בריאות ופיתוח העיר. זאת התשובה שלנו לטרור. אבל במקביל לדאוג שיקבלו חיבוק מהמדינה".

כזכור, עיריית אופקים הגישה עתירה לבג"ץ בנושא לפני כחודשיים. כשנשאל על כך, אמר כהן: "אני דורש שבג"ץ לא יתערב בנושא ההומניטרי, לא להכניס חולים עזתים, כשאנשי משפחת ביבס נמצאים שם. לא להכניס תרופות ולא להתערב לצבא. בג״ץ זה גוף שלא יודע שובע, ללא איזונים ובלמים ואנחנו נאזן אותו".

בג''ץ (צילום: אלכס קולומויסקי, פול ידיעות אחרונות)
בג''ץ (צילום: אלכס קולומויסקי, פול ידיעות אחרונות)

אתמול הוא העלה ציוץ עם תמונת ציור קיר שהוקם בעירו לאחר ה-7 באוקטובר ועליו הכתובת: "עיר של גיבורים". שאלנו, מה הביא אותו להעלות את הציוץ ומה משמעות הקיר בעיניו? ⁠

כהן השיב: "אני צילמתי והעליתי אותו, כי באמת בעיניי הוא מסמל את הגבורה של האנשים הפשוטים, ביחד עם השוטרים הגיבורים של העיר. הוא מסמל את החיבור, הוא מסמל את התקווה".