גל גורן, בנה של מיה גורן ז"ל שגופתה חולצה משבי חמאס, שוחח היום (חמישי) עם עם ניסים משעל וגאולה אבן־סער ברדיו 103fm ותיאר את תחושותיו בעקבות הידיעה.

"ידענו שהיא נחטפה כשהיא פצועה קשה", אמר. "הבנו בסוף הפסקת האש האחרונה, בתחילת דצמבר שהיא כבר אינה בין החיים. ואתמול קיבלנו אותה".

בעקבות מודיעין מדויק: גופותיהם של חמישה חטופים הוחזרו לארץ
לוחם צה"ל צילם עצמו עם גופות חטופים; בצה״ל מבהירים: "תהיה ענישה משמעתית חמורה"

"אין ספק שיש נחמה. כולנו צריכים את סגירת המעגל הזאת, ואנחנו זכינו לה אתמול, הודות לכוחות הביטחון המדהימים שלנו שעשו את העבודה הזאת. לוחמים אמיצים. השאלה הראשונה ששאלתי אתמול היא אם מישהו מלוחמים נפגע. התשובה היא לא – ברוך השם".

עוד סיפר: "אמא הייתה אדם צנוע מדי לדבר הזה. האדיבות, האכפתיות, האמפתיה, הדאגה, העבודה הקשה והמסירות. כל כך הרבה מילים שלא יתקרבו לסכם את הבן אדם שהיא הייתה, כאשת חינוך וכאמא". 

"אני לא חושב שאפשר לסגור את הריאיון בלי לספר מי היא היתה, ומי היה אבא שלי, אבנר. שניהם נרצחו, ובמקרה הם לא היו ביחד. במסירות שלה, בכל שבת היא היתה הולכת לסדר את הגן.  היא היתה מגיע לבית תינוקות, ובדרך כלל אחרי חצי שעה היא הייתה חוזרת הביתה. אבל שם יצא שהיא נקלעה לממ"ד עד כמעט עשר. אחי, בר, היה היחיד שידע שהיא היתה בבית התינוקות. היא מאוד לא רצתה להלחיץ אותנו, וזה היה תוך כדי שהיא מוקפת במחבלים".

"היא טיפלה בכפיר ביבס התינוק. התמונה הזאת, מעבר לזה שהיא מראה מיהי ומהי, היא מראה כמה האנשים באותו היישוב קשורים אחד בשני. על כפיר היא היתה מדברת בהתרגשות".

בסיום דבריו אמר: "יש עוד 115 משפחות שצריכות את סגירת המעגל הזאת. עם כל ההערכה שלנו לכוחות הביטחון, זה יקרה רק בעסקה".