אגדה מהלכת: שאול לדני, מניצולי טבח הספורטאים במינכן 72', מתאושש מאירוע מוחי שפקד אותו בשנה שעברה, וחזר למסלול ההליכה. מכיוון שראייתו נפגעה קשות בגלל אותו אירוע טראומטי, הוא נעזר במטפלת אישית שצועדת לצדו, ובמידת הצורך מסירה מכשולים מדרכו.

 בגיל 88, לדני עדיין מתקשה להסתגל לרעיון שעליו להוריד הילוך. חזרתו למסלול ההליכה נעשתה בהדרגתיות. רופאיו הזהירו אותו מפני החמרה במצבו במידה ויעסוק בפעילות ספורטיבית אינטנסיבית, אך הוא בשלו: "אני צועד 5 עד 10 קילומטרים שלוש פעמים בשבוע, וכשאני יוצא מהבית אני נזהר שלא להיתקל בחפצים. מאז האירוע הרפואי, שגרם לפגיעה בעצבי הראיה שלי, הצמידו לי מטפלת, שהגיעה אלינו מהודו, ולשמחתי היא מצליחה לעמוד בקצב שלי. היא הולכת לידי ומזהירה אותי מפני כל מיני מכשולים שצצים בדרך תוך כדי צעידה". לרופאים שצירפו הערת אזהרה לתיקו הרפואי, אמר לדני בבדיחות הדעת כי אם יחמירו איתו, ישקול להחליפם. 

לדני הוא פרופסור בהנדסת תעשייה וניהול, גמלאי של אוניברסיטת בן-גוריון. ניהול טבלת השיאים וההישגים הספורטיביים שלו הצריך מיומנות נפרדת. הוא מחזיק בשיא העולמי בהליכה למרחק של 50 מייל, זכה באליפות העולם ל-100 ק"מ; והוכתר כאלוף ישראל בהליכה למרחקים ארוכים במשך עשרות שנים. האלוף הנצחי ייצג את ישראל בשתי אולימפיאדות (מכסיקו 1968, מינכן 1972); זכה בשני מקצועות באליפות העולם לוותיקים באתלטיקה קלה וקבע שיא עולם לגילאי 70+ בהליכה ל-100 מייל. כאות הערכה להישגיו, הוענקה לו מדליית הברון פייר דה קוברטן מטעם הוועד האולימפי הבינלאומי. בנוסף לזכייתו בפרס מפעל חיים בכנס הישראלי להנדסת תעשיה וניהול, העניקה לו אוניברסיטת בן-גוריון בנגב אות על מפעל חיים במסגרת חגיגות ה-50 להיווסדה. 

רגע לפני הדלקת הלהבה האולימפית בטקס הפתיחה של אולימפיאדת בפריז, לדני נדרך: הוא זוכר היטב את זוועות מינכן 72', אז הצליח להימלט מהמרצחים, ועוקב אחר ההכנות של המשלחת הישראלית לקראת פתיחת המשחקים. "לצד ההתרגשות הטבעית, מלוות אותי מחשבות על מה שקורה מסביב. אולימפיאדה היא במה עצומה, ויש אנשים עם מחשבות זדוניות שרוצים לפגוע בנו. בכפר האולימפי במינכן, לפני 52 שנה, לא הייתה אבטחה בכלל. דברים השתנו מאז. אני מקווה שהאחראים לאבטחת הספורטאים שלנו בפריז ערים לחידושים הטכנולוגיים ונערכים לכל התרחישים, כולל לסכנות המרחפות באוויר".

לדני, מצידו, מתנהל בזהירות. ביתו שביישוב עומר, חמש דקות מבאר שבע, הופך מדי פעם למסלול הליכה. "מגלגלים את השטיחים, פותחים את הדלתות, וצועדים בין החדרים. התעמלות היא צורך קיומי, ואני משתדל להכין את עצמי לקראת המשימה הבאה".

פניו של ההלך האגדי נשואות לאירוע גדול המתוכנן להתקיים בקיץ 2025 בהולנד– צעדת ארבעת הימים הבינלאומית בניימכן. "ספורטאים מכל העולם יצעדו 50-30 קילומטרים מדי יום, במשך ארבעה ימים. מדובר בצעדה עממית שהפכה לאירוע ההליכה הגדול ביותר בעולם. אני מתכונן בשיא המרץ". 

הולך להיות מעניין.