ראש חטיבת העורף במל"ל לשעבר טליה לנקרי, התראיינה היום (חמישי) אצל ניסים משעל וגאולה אבן ברדיו FM103 והתייחסה למצב הביטחוני המתדרדר. 

"אנחנו מבינים שאף אחד מהצדדים לא רוצה מלחמה אזורית רחבה, אבל הם רוצים בהחלט לתת תגובה משמעותית. לכן סביר להניח שינסו לאתגר את מערכות ההגנה בהקשרי כמויות, סוגי חימוש ואחרים", אמרה לנקרי. "אני מדברת על אתגר בכמויות, בכיוונים, מזירות שונות ולא רק ממקום אחד". 

"יכולת ההגה שלנו טובה. גם אם יש פגיעה, הנזק שלה נמוך יותר. אנחנו מצמצמים את הסיכון גם בהקשרים של מפעלים חיוניים וכו' ואנחנו גם מקבלים גיבוי מארצות הברית".

החרב על צווארו מתהדקת: האם סינוואר יבגוד בחמאס כדי לשרוד?
מלבנון, מתימן ומעיראק: ישראל עומדת בפני מתקפה חסרת תקדים מכל הכיוונים | דיווח

עוד התייחסה אל"מ (מיל') לנקרי לסיפור הערבי השיעי: "חמאס רוצה להעצים את מה שקורה פה למלחמה. לחמאס כבר אין את היכולת לממש את זה. אז הוא שמח כי הנה, הצליח לעורר את המזרח התיכון כנגד מדינת ישראל. אם נסתכל על העוצמות שלנו, ומה שעשינו בעזה, ומה עשינו בימים האחרונים עם הסיכולים. זה מתחיל להחיות את ההרתעה של מדינת ישראל כלפי מדינות אויב".

לגבי חיזבאללה, אמרה לנקרי: "המשוואה בתשעת החודשים האלה רעה מאוד. אני חושבת שהיה צריך לגבות מחיר משמעותי מחיזבאללה. לא בהכרח היה צריך לפתוח חזית, אבל אם היינו בוחרים מהלך שהוא גביית מחיר משמעותי שמראה להם שאנחנו היוזמים, היינו נמצאים במקום אחר".