מחר ימלאו שבוע לרצח 12 הילדים והנערים כתוצאה מפגיעת רקטת חיזבאללה במגרש הכדורגל של מג'דל שמס שברמת הגולן. ישראל חיסלה בתגובה את רמטכ"ל ארגון הטרור הלבנוני פואד שוכר, שהיה אחראי לטבח ביישוב הדרוזי. תא"ל במיל' אמל אסעד, לשעבר סגן מפקד יחידת הקישור ללבנון (יק"ל) ומפקד מנהלת התיאום והקישור, שיתף בתחושותיו לנוכח האסון הנורא והשמיע את זעקת העדה הדרוזית בשיחה שקיים הבוקר (שישי) עם רון קופמן ופרופ' אריה אלדד ב-103FM.

"נקמה היא לא תכנית עבודה, ואנחנו לא צריכים לשאוף לנקום", אמר בפתח השיחה. "אנחנו צריכים לעשות טוב למדינת ישראל. הדבר הראשון: להחזיר את החטופים. את השאר נעשה אחר כך".

בהלה אדירה בלבנון: בתי החולים במדינה אינם ערוכים למלחמה עם ישראל | דיווח
"המלחמה שינתה את הכל" - גדעון סער לא שולל שיתוף פעולה עם נתניהו | ריאיון

"חשוב לזכור שהאנשים האלה, כל מי שהשתתף בפיגוע הנוראי ב-7 באוקטובר - בן מוות. אבל אין שום דבר יותר חשוב מהחטופים בעזה. אלה אזרחים שנחטפו מביתם", הוסיף.

"אם אעמוד מול סינוואר ואני יכול להרוג אותו, אהרוג אותו", המשיך אסעד. "אבל אני עכשיו צריך לעשות עדיפויות. אם עכשיו אני יודע שברחוב סלאח א-דין מספר 20 יש חטופים, ובסלאח א-דין מספר 15 יושב סינוואר, אשאיר אותו לאחר כך. 300 שבויים יושבים כמה דקות נסיעה שהן מרחק כמה שנות אור. עופר קלדרון ביקש מביתו סהר שתילחם עליו. זה נשמע לכם בסדר?".

הפגנה למען שחרור החטופים (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנה למען שחרור החטופים (צילום: אבשלום ששוני)

"מה תפקידה של מדינה? לשמור על האזרחים שלה. חמאס ניצח. מי שחושב שהוא לא הביס אותנו ב-7 באוקטובר טועה. אנחנו צריכים כעת להחזיר את החטופים, לדאוג שאזרחי הדרום יחזרו לביתם, אותו דבר לצפון. נעשה איפוס מחדש למצפן שאין לנו. אנחנו נראים כמו עדר של ג'וקים שהכניסו אותו לתוך בקבוק".

על רצח הילדים והנערים ביישוב הדרוזי אמר: "הטבח במג'דל שמס קשה להכלה. ראיתי 12 ארונות של ילדים, ואתה רואה את החללים הגיבורים שאנחנו משלמים. העדה הדרוזית שילמה בכל חודש יותר משניים. נפלו לנו 11 חיילים ו-12 ילדים".

"נשמע לכם הגיוני שאנחנו צריכים לבקש שוויון והכרה?", זעק. "אני מתבייש שמישהו מהעדה מבקש להיות שווה, להיות שייך. ממי אבקש את זה? אני בניתי את המדינה הזאת, אני מגן עליה. מה אני צריך לעשות כדי שתיתן לי את הזכות להיות אזרח פה? מה עוד צריך להוכיח ולמי?".

לדבריו, "סמוטריץ' הוא רק סימפטום, זה לא רק הוא. אני מאשים את המנהיגים שלנו, של העדה, שהסתפקו בפירורים וכיבודים וארוחות ערב. יש פה צעירים שרוצים לחיות, רוצים קורת גג. אנחנו לא צריכים כל הזמן לבקש שיחברו אותנו לחשמל, הדור הצעיר כבר לא יסכים לזה". 

בנימין נתניהו במג'דל שמס (צילום: עומר מירון /לע''מ)
בנימין נתניהו במג'דל שמס (צילום: עומר מירון /לע''מ)

"אנשים שהם מופת בצבא, באקדמיה, במשרד החוץ, ובמקום להתקדם אנחנו הולכים אחורה ומקטרים", המשיך. "איפה את מדינה? תעשי תכנון, תעשי בנייה, תגידי לאנשים – יש לכם שטחים, אנחנו נבנה לכם. לא יכול להיות שב-75 שנה לא נבנה יישוב דרוזי אחד. 43 שנה אני בעוספייה, ולא נבנתה אף שכונה לזוגות צעירים או חיילים משוחררים. אין תכנון ואין בנייה. שולחים קנסות וצווי הריסה. ואיפה המדינה? היא בונה בשטחים. שיבנו שם כמה שהם רוצים, אבל בהחלט כממשלה, אתה יכול להסדיר גם את העניין הדרוזי בעשר דקות".